Добре складене та змістовне резюме може грати вирішальну роль при пошуку роботи, а ще, якщо кандидат знає для чого йому воно потрібне та ставитися до складання резюме «з душею», то привернення уваги HR-ів до його персони гарантовано. Тож як скласти резюме, що буде працювати на вас? 

 

Навіщо мені резюме?

  • Добре резюме структурує ваші ж думки. Щоб не було таких ситуацій, коли вас питають про ваші досягнення, а ви відповідали:«У мене немає досягнень». Для будь-якого професіонала резюме — це робочий файл, з яким варто постійно працювати.
  • Вся потрібна інформація про вас буде зберігатися в єдиному документі, у зручному письмовому вигляді, до якого ви завжди можете звернутися та щось реорганізувати.
  • Щоб мати гарну мотивацію та самооцінку. Так, дійсно — складання резюме розвиває вміння презентувати себе. А якщо ви це вмієте робити адекватно, то об’єктивна самооцінка та постійна мотивація гарантовані.
  • Банально, але гарне резюме дає можливість у будь-який час знайти достойну для себе роботу. Тому важливо за ним слідкувати та тримати в актуальному стані.

 

 

Структура та вигляд файлу

  • Ідеальний розмір резюме — 1 сторінка. Інколи можна дозволити собі 2 сторінки, але тільки коли це справді важлива інформація, наприклад, досягнення на роботі або внесок у якийсь вагомий проєкт.
  • Резюме має бути в єдиному стилі. Не слід перебільшувати з форматуванням, щоб у ньому не було одночасно курсиву, виділення жирним, різних шрифтів і кольорів.
  • Назва файлу повинна відображати роль, на яку ви подаєтесь, і ідентифікувати вас, наприклад, CV_JuniorPythonDeveloper_IvanIvanov_Julypdf (найчастіше резюме подається у форматі pdf).
  • Текст в резюме має бути вирівняний по лівому краю. Так ваше резюме буде легше читати.
  • Щодо дизайну, то тут все просто. Якщо ви сьогодні складаєте своє перше резюме, то дизайн поки що робити не потрібно. Попрацюйте якісно зі структурою та інформацією. Доберіть кожне слово, щоб воно підтверджувало ваш професіоналізм і навички. А потім вирішите, чи потрібний там дизайн. Не слід додавати в резюме таблиці, горизонтальні чи вертикальні лінії, логотипи, застосовувати нечитабельний або дрібний шрифт тощо.
  • До розділу «Контакти» можна додати номер телефону у міжнародному форматі, E-mail, посилання на профілі LinkedIn або GitHub, зазначити місто та країну перебування.
  • Універсальною мовою звісно ж є англійська, але все одно слід звертати увагу на вимоги та особливості вакансії, на яку подаєтесь.
  • Завжди перевіряйте текст у резюме на граматику (наприклад, Grammarly), навіть якщо впевнені у собі та своїх мовних скілах.

 

 

Обов’язково додайте назву посади

      Маленький рядок, про який забуває 90% кандидатів. Завжди пишіть, яку посаду бажаєте обійняти в компанії, куди надсилаєте резюме. Якщо пишете відгук на конкретну позицію, то це легко. Якщо назва посади вам не відома, то пишіть загальновідому назву. Цей пункт дуже важливий, адже роботодавцю одразу ж буде зрозуміло на що саме ви претендуєте.

 

Навички

      У цей розділ слід внести основну інформацію про ваші вміння, які передусім знадобляться вашому майбутньому роботодавцю. Інформація має бути подана від найважливішого до менш важливого. Зазначена інформація має вигідно підкреслювати ваші сильні професійні сторони.Наприклад, сюди можна писати про:

  • Головні напрями роботи та загальний досвід.
  • Технічні інструменти та програми, за допомогою яких виконуєте свою роботу.
  • Перелік мов програмування, які вже знаєте або з якими бажаєте працювати у майбутньому.
  • Сертифікати чи ліцензії, якщо вони необхідні для роботи.
  • Softskills. Наприклад, communication, teamwork, leadership тощо. Періодично читайте вакансії та дивіться які саме навички роботодавці в них вказують.
  • Іноземні мови.

      В ідеалі цей розділ повинен займати не більше як третину сторінки. Завелика кількість інформації може відволікати увагу роботодавця.

 

 

Освіта та досвід роботи

      Ці два розділи мають бути чітко структурованими та продуманими. Вони є другим пунктом, на який звертають увагу роботодавці після розділу з навичками. Намагайтеся цим розділом підкреслити свою жагу до роботи та здобуття нових знань, можливість самовдосконалення. Всю інформацію слід подавати в хронологічному порядку (від найбільш актуального до найменш). Намагайтеся по можливості сюди додавати лише найважливіше, але при цьому мінімум 3-4 пункти на розділ.

      Якщо ви Junior-спеціаліст і ще ніде не працювали, то теж не варто залишати розділ з досвідом роботи порожнім. Зазвичай у кандидатів є певна інформація, яку вони або соромляться написати, або самі не вважають це досвідом (можна писати участь у будь-яких не комерційних, волонтерських проєктах, тобто будь-яку роботу за спеціальністю, яку ви виконували своїми руками).

      З розділом «Досвід роботи» рекомендується працювати постійно. Відкривайте його хоча б раз на місяць і записуйте те, що зробили, щоб не втратити цінну інформацію та завжди мати актуальне резюме.

 

Інші розділи

      До резюме можна додавати будь-які розділи, які вважаєте за потрібним, але слід пам’ятати про те, що резюме — стисла презентація вас, а не твір на тему.

      Сподіваємося, що ця стаття стане вашим помічником до оформлення резюме.

 

Успіхів!

Олег Топорков

Популярні статті

Читати далі