Як зберегти собі не один десяток годин в процесі самонавчання.

“Що б ти хотів змінити в системі освіти і яких навичок не вистачає студенту для того, щоб повноцінно засвоювати матеріал навчального курсу?”

— подібні питання лунають від студентів та викладачів в сотнях аудиторій, кухонь, балконів, та курилок. Всім зрозуміло звідки вони виникають, та не всі здатні конкретно на них відповісти. Тому необхідно внести деяку ясність...

            Я вважаю, що перше(воно ж головне), що необхідно модернізувати в системі освіти це studying skills (“навчання навичок вчитися”). Тобто  ввести для всіх першокурсників будь-яких спеціальностей обов’язковий курс, який неабияк посприяє здобуттю студентами якісної(!) освіти і буде допомагати протягом всього життя. Він буде включати в себе наступні знання:

  • про запам’ятовування інформації;
  • здійснювання її пошуку, синтезу, фіксування, конспектування;
  • про те, як готуватися до іспитів;
  • як вести свої записи, як керувати своїм часом, і т.д.

Тобто всі базові навички, яких, на жаль, зараз так не вистачає студентам.           

Тож, далі хочу розповісти тобі про певну систему сприйняття прочитаної інформації під назвою “SQ3R”.

            SQ3R — техніка, яка допомагає перетворитися з пасивного читача в активного. Тому що, тільки активно читаючи матеріал, концентруючись та аналізуючи прочитане, ти можеш глибоко усвідомити його, зберегти в пам’яті в довгостроковій перспективі та взяти з тексту максимальну користь. Сам метод дуже простий і за незрозумілим акронімом “SQ3R” ховаються відповідні п’ять кроків: 

 

  • Survey/Skim (оцінити) — перш ніж приступити до читання, ти маєш переглянути структуру розділу читання, тобто звернути увагу на всі заголовки, підзаголовки, ілюстрації, графіки, таблиці, виділені слова, для того, щоб сформувати власну думку, щодо корисності матеріалу(якщо виявиться, що він тобі не потрібний — зав’язуй на цьому ж етапі);
  • Question (задати питання) — після аналізу матеріалу в розділі, запитай себе: “На які питання міг би відповідати кожен об’єкт з попереднього етапу(Survey/Skim)?”;
  • Read (прочитати) — уважно прочитай матеріал з яким працював на попередніх етапах, паралельно звертаючи увагу на знайдені відповіді, на задані раніше запитання.
  • Recall/Recite (згадати) — найважливіший етап, на якому важливо максимально структуровано згадати та переказати собі прочитане(обов’язково своїми словами). Перед цим, для кращого запам’ятовування. можна законспектувати саме ті частини матеріалу, які несуть інтелектуальну цінність конкретно для тебе.
  • Review (переглянути) — огляд проробленого тексту, або робота над законспектованими матеріалами, яку бажано здійснювати інтервально.

           

            Не дивлячись на простоту даного способу усвідомлення прочитаного, я сподіваюсь, що ти, друже, збережеш собі не один десяток годин в процесі самонавчання, та підготовки до іспитів. Розвивайся!

 

 

Джерело: http://kolesnik.ru/2011/sq3r/

 

Ступка Ігор

Популярні статті

Читати далі