Поки ми всі спокійно та солодко спали у своїх м’якеньких ліжечках, світ поступово почав змінюватись. І ось одного ранку розблоковую я телефон, щоб залізти та погортати стрічку у відомому всім нам Twitter, та трохи розгублююсь, бо на місці білої пташечки на синьому фоні стоїть якийсь «Х». Що ж трапилось?
Отже, зараз ми згадаємо одну з головних помилок Ілона Маска за 2022 рік, яка змусила людей розпочати бунт у мережі, — покупка «Твіттеру».
Для тих, хто не знає, а я сподіваюсь таких небагато, нагадаю: Ілон Маск — це засновник компаній «SpaceX», «PayPal», Neuralink і The Boring Company, головний дизайнер, генеральний директор і голова ради директорів «Tesla Inc.», що керує заводом Tesla. Тобто, майже Тоні Старк у реальному світі, хоча до нього головному герою нашої статті ще далеко.
Почну з невеличкої передісторії. Вищезгаданого року справи у Маска йшли дуже добре. Сидячи у своєму офісному кріслі, попиваючи свою ранкову каву, яку принесла секретар, та читаючи новини, він міг бачити, що акції Tesla зросли в 15 разів за п'ять років, роблячи її однією з найдорожчих авто у світі, SpaceX швидко долала всі рекорди інших компаній, займаючи перше місце, а за допомогою Starlink було забезпечено підключення до інтернету півмільйона абонентів у 40 країнах, включаючи Україну. «Що ще потрібно для щастя?» — запитав би кожен із нас, але для головного героя цієї статті цього виявилось мало.
З біографічної книги про життя Ілона Маска, автора Уолтера Айзексона, ми дізналися, що вся справа у його залежності від відеоігор та, виходячи із цього, невмінні вчасно зупинитись. Як він сам сказав на ці недоліки: «Це частина моїх налаштувань за замовчуванням». Через свій успіх того року у нього, після вкладу грошей в акції, залишилось десь 10 мільйонів доларів, на які він, спитавши себе, яка соціальна мережа йому подобається найбільше, купив Twitter. Тепер, розібравши те, як сталася ця «похибка», ми можемо побачити, що обходиться він із нею точно так, як і вирішив купити — імпульсивно та дивно, бо для нього це ніби майданчик для ігор або «пісочниця».
Трохи згодом були незначні зміни, що не завдавали сильних проблем користувачам, та це Маска не влаштувало, і він вирішив перейти до рішучих дій — зміни назви й логотипу: біла пташечка «Твіттер» була замінена на білий Х на чорному фоні. Це дуже обурило користувачів мережі та змусило їх крутити мозком над сенсом такої назви, але все доволі просто.
Колись давно бізнесмен заснував компанію X.com, що, за його планом, мала стати «додатком для всього», вона обробляла всю особисту інформацію людей. Після об’єднання з платіжним сервісом PayPal Ілон відчайдушно боровся за те, щоб X.com стала назвою цього об’єднання, та ніхто його в цьому не підтримав. PayPal стала програмою, якій довіряють свої фінанси, а назва X.com, у порівнянні здавалася дивною і вказувала на несерйозний сайт, який не обговорюють відкрито в соціумі. Тому, як ми бачимо, така зміна назви — просто бажання зробити з соціальної мережі те, чим повинно було стати його попереднє «дитя».
Підбиваючи підсумки всіх його дій у цій соцмережі, можу сказати лиш одне — «Твіттер» почав вмирати. Після всіх змін улюблений сайт втратив свій особливий шарм, а користувачі потроху перестали робити активні дії, але кожен спеціально заходив на акаунт нашого бізнесмена, щоб натиснути на «Заблокувати». Особливих змін це не принесло, та людям, особливо мені, це допомогло відвести душу.
Нагадую: Ви не повинні любити речі тільки тому, що люди кажуть вам, що ви повинні.
Тетяна Лантінова