Ми провели інтерв’ю з представником компанії CHI Software, щоб розібратися з питанням «Які ж soft skills найбільш актуальні й необхідні для майбутнього спеціаліста?». Ось про що нам розповіла Катерина Файчук, HR manager CHI Software. 

     

Сьогодні мало хто працює один. Все одно доводиться комунікувати з колегами, керівництвом, а також з замовниками й партнерами компанії. Тому лише висока  кваліфікація в галузі навряд чи зробить вас успішним висококласним спеціалістом.

 

Чи підтримуєте ви думку про те, що айтівцям потрібно знати лише IT-«штуки»?

— Багато з вас знайомі з міфом про те, що айтішникам не обов’язково бути гарними комунікаторами, достатньо продуктивно сидіти за макбуком і вчасно здавати задачі. Звісно, у сучасному світі абсолютно не вірне твердження! Особистісні якості людини були і є пріоритетними в кар’єрі айтівця.  На будь-якій роботі, і ІТ не виняток, треба проявляти свої особистісні риси.

 

— Нумо розберемося з тим, що взагалі являють собою ці скіли?

— Нard skills, іншими словами, професійні навички – це технічні знання та компетенції, які можна виміряти та протестувати. Наприклад, вміння швидко друкувати, володіння іноземними мовами, знання мов програмування, математичні обчислення.

      Soft skills (гнучкі або м’які навички) стосуються особистісних якостей (лідерських, комунікаційних, менеджерських). Вони формуються протягом життя, під впливом виховання і життєвого досвіду.

 

— Які головні відмінності хард-скілів від софт-скілів для роботодавця та апліканта?

— Найчастіше ступінь прояву «гнучких» навичок залежить від типу особистості, характеру і темпераменту. До прикладу, хтось досконало володіє собою з дитинства, а когось обставини змушують з часом навчитися контролювати власні емоції. Виміряти їх в конкретних показниках вкрай важко. А тому головна різниця: хард скіли легко перевірити, софт – складно.

      Крім того, вони відрізняються універсальністю: hard-skills унікальні для кожної професії, натомість soft-skills загальні для всіх, вони допомагають не стільки бути висококласним фахівцем, скільки будувати кар’єру та сформувати власну репутацію.

 

 

 — Чи вплине розвиток штучного інтелекту на актуальність «м’яких» скілів?

— Вони й надалі будуть надважливими, бо не піддаються автоматизації, їх складно замінити штучним інтелектом чи технологіями. Навіть якщо трапиться «повстання машин», яке призведе до повної автоматизації роботи, особистісні навички лишаться незмінно цінними!

 

— А які ж комунікативні навички найбільш актуальні й необхідні?

— Хочеться згадати дослідження компанії LinkedIn у 2020-му, яка проаналізувала вимоги до приблизно 20 млн вакансій, та виокремила п’ять необхідних співробітнику софт скілів: емоційний інтелект, вміння переконувати, креативність, навички кооперації, гнучкість.

 

— Можете схарактеризувати кожну з цих навичок? 
— Да, можу.

  • Емоційний інтелект, який означає розпізнавання своїх почуттів та почуттів оточення. Розвинутий емоційний інтелект допомагає вдало взаємодіяти з колегами. 
  • Вміння переконувати необхідно, щоб делікатно та аргументовано запевнити замовника, що жовтий сайт із зеленими літерами — це візуально не гармонійно. Потрібно змогти довести, чому інша кольорова палітра краща. 
  • Креативність, тобто, винахідливість, кмітливість, дуже важливо знайти оригінальний підхід до старих завдань. 
  • Компанії звертають увагу на навички кооперації: чи вміє спеціаліст працювати в команді й знаходити спільну мову з колегами. 
  • Скіл швидко адаптуватися до змін, йти на компроміси та при цьому не втрачати себе та свою думку – ось це про гнучкість.

 

— Які ще «гнучкі» навички важливі для роботи, зокрема в вашій компанії?

 — По-перше, це навички самопрезентації: можна згадати Джобса, який був чудовим майстром виступів. По-друге, також дуже важливими є критичне мислення й ініціативність.

 

— Яку пораду можете дати молодим людям, які тільки починають кар’єру?

— Розвивай професійні та персональні навички одночасно, щоб стати затребуваним спеціалістом. Гармонійне їх поєднання і робить професіонала професіоналом.
      Берися за нові задачі й проєкти — вони посилюватимуть сильні якості й прокачуватимуть в процесі слабкі.

 

Вдячні HR manager CHI Software Катерині Файчук за цікавий діалог про soft skills.

 

Розмову вів Максим Мороз

Популярні статті

Читати далі