Як розпочати свій шлях до IT? Які вибирати мови програмування ? Як навчитися програмувати? У цій статті ми підготували кілька рекомендацій, щоб допомогти програмістам початківцям з пошуком відповідей на ці питання.

 

Крок №1: що обрати

      Щоб розпочати свій шлях до IT, спочатку потрібно визначитися зі сферою діяльності у програмуванні, в якій бачиш себе. Почнемо з того, що програмування містить величезну кількість напрямків, коротко про основні нижче.

 

FRONTEND

      Frontend розробники займаються версткою, UX/UI проєктування, дизайном та логікою взаємодії користувача із самим сайтом. Вони відповідають за адаптивність, крос-браузерність підсумкового сайту, швидкість завантаження сторінки на комп'ютері користувача. Так картинка перетворюється на сайт, що працює, у якому реалізують інтерактивні елементи (кнопки, слайдери тощо).

      Так як у цьому напрямі дуже важлива візуальна складова, то підійде для тих, хто має добре розвинене почуття перфекціонізму. Вам також доведеться тісно спілкуватися з дизайнерами та слідувати трендам цього ком'юніті.

Що треба знати?

      В основному це такі МП(мови програмування), як HTML, CSS, Java Script. Також потрібні знання наступних фреймворків: React, AngularJS, jQuery. Не було б зайвим знати кілька графічних редакторів, наприклад Photoshop, Illustrator або Figma.

 

BACKEND

      Цей напрямок тісно пов'язаний із проєктуванням «задньої частини» сайту. Розробка серверів та серверних запитів, збереження даних у базі даних та обробка інформації, що надходить від користувача — все це і є backend.

Що треба знати?

      Відмінність цього напряму полягає в тому, що програмісту треба добре знати серверні МП, вміти працювати зі скрипковими мовами та мовами запитів, важливо знати бази даних MySql, PostgreSQL, MongoDB. Також було б непогано працювати з API (програмний інтерфейс програми): Rest, JSON. Це потрібно для роботи з різними зовнішніми сервісами та обробкою запитів від фронтенду.

Основні мови бекенда — Java, PHP, Python чи C++.

 

РОЗРОБКА ПІД ANDROID/IOS

      Програмісти цього напряму займаються розробкою мобільних програм. Останнім часом цей напрямок стає все більш популярним та перспективним.

      Завданням програміста, крім написання інтерфейсу програми, входить також розробка його внутрішньої логіки, тестування. Можуть вимагати малювання окремих елементів, написання технічної документації, оптимізації продуктивності та ресурсомісткості програми.

Що треба знати?

      Потрібно розуміти, що розробнику доведеться вивчати супутні технології розробки — наприклад, вміти працювати з Android Studio, SDK-, JDK-пакетами, а також вивчити деякі фреймворки.

В основному використовують такі МП як Swift, Objective-C, Java або Kotlin.

GAMEDEV

      Цей напрямок включає все, що пов'язано з розробкою ігор і їх портуванням на різні пристрої (ПК, консолі, Web, мобільні). Відмінною рисою розробника ігор є знання алгоритмів, а також елементарної лінійної алгебри. Без цього практично неможливо обійтися в цій індустрії, тому що постійно доведеться проєктувати та симулювати складні процеси з нашого світу, що базуються на законах математики.

Що треба знати?

      Game Developer має розбиратися в ОВП (об'єктноорієнтоване програмування), розуміти принципи 3D-моделювання, добре знати С++ чи С#. Важливо не тільки вміти кодувати, але й розуміти специфіку програмування конкретною мовою у прив'язці до певного движка, наприклад, до Unreal Engine або Unity.

 

EMBEDDED DEVELOPER

      Embedded-розробка лежить на стику інженерії та програмування, тобто крім коду, потребує роботи з залізом. Embedded developer пише ПЗ (програмне забезпечення), яке допомагає працювати розумним системам, чіпам та мікроконтролерам, комп'ютерам на апаратному рівні, квадрокоптерам, медичному обладнанню.

Що треба знати?

      Для цього він повинен уміти продумувати логіку роботи готового продукту, знати алгоритми вирішення завдань відповідно до можливостей апаратної складової, тестувати написаний код і знати відповідь на нього програмованого пристрою, шукати баги.

      У цьому напрямі заведено використовувати С# чи С++, і навіть бажано знати асемблер.

QA

      Все, що пов'язано з тестуванням та налагодженням готових програм, знаходиться в цьому напрямку програмування. QA engineer продумує логіку автоматизованих тестів для ПЗ та за допомогою програмування реалізовує її на практиці (пише програми, які шукатимуть баги в інших програмах). Для цього програміст розробляє сценарії, описує тест-кейси, створює фреймворки, забезпечує інтеграцію тестів до системи тестування та багато іншого.

Що треба знати?

      Найпопулярніші мови для QA — це Java, Python, JavaScript.

 

Крок №2: з чого почати

      Потрібно розуміти, що процес вивчення та занурення у програмування досить довгий. Якщо ти вже визначився зі сферою діяльності в IT, в якій бачиш себе, то от список того, що потрібно буде зробити далі.

  • Почни вивчати МП. Вчи синтаксис, читай книги й дивися уроки. Це можна робити самостійно за підручниками або за допомогою онлайн-курсів.
  • Пиши код. Без постійної практики навряд чи вдасться чогось досягти.
  • Знайди ментора. Класно мати людину, до якої завжди можна звернутися по допомогу.
  • Підтримуй навички. Стеж за новинками в IT сфері та продовжуй заглиблюватися у вивченому матеріалі.

      Ну і насамкінець, у нашому університеті є спеціальності, які навчають всього вище перерахованого. Щоб детальніше ознайомитися з ними та тим, що вони пропонують абітурієнтам, перейдіть за наступним посиланням на офіційну сторінку ХНУРЕ або по цій, щоб переглянути карту спеціальностей.

Обирай ХНУРЕ!

Олег Топорков

Популярні статті

Читати далі