Навіщо існує такий величезний клас програм, пов'язаних зі створенням 3D моделей? Як обрати 3D-моделлеру-початківцю програму, щоб почати розробку персонажів, навколишнього середовища, анімації, налаштування освітлення, рендерингу, текстурування тощо?

 

      Перелічимо найпопулярніші програми — це Zbrush, Mudbox, Autodesk 3D max, Blender, Unfold3D magic, Deep UV, Unwrella, Autodesk MotionBuilder. Звичайно, цей список можна продовжити, за бажання блиснути ерудицією. Але у нас інше завдання.

 

 

      Отже, познайоммося з деяким програмним забезпеченням для 3D-моделювання та анімації, які підходять для виконання певних функцій краще, ніж інші.

 

  1. Zbrush та Mudbox

      Ці програми призначені для скульптингу.

      Різноманітні пензлі, інструменти та текстури, які навіть можна створювати самостійно, практично ідеально підходять для моделювання органіки — як персонажів, так і всіляких представників флори та фауни, а також одягу або просто якихось невеликих деталей.

 

 

  1. 3D Max та Maya

      Вони схожі між собою й потрібні при створенні інтер'єру, будівель, різного устаткування — особливо в іграх і фільмах про наукову фантастику. Тобто, якщо коротко, у цих додатках варто моделювати тверді деталі та речі.

 

 

 

  1. The Foundry Mari та Mudbox 

      Чудово підійдуть для текстурування. У зовнішньому вигляді моделі текстура — одна з найважливіших деталей, і часу їй приділити потрібно ніяк не менше — якщо не більше — ніж на все інше. Адже саме від неї залежатиме реалістичність моделі.

 

 

 

  1. Motion Builder

      Як можна зрозуміти з назви, ця програма створена конкретно для анімації. Зручний інтерфейс і безліч інструментів для керування персонажем роблять її практично топовою у своїй сфері. Адже в інших програмах, наприклад, тієї ж Maya, хоч і є можливості анімації, але також є і напрямок на моделювання, а це не завжди зручно.  

 

 

      Для інших, менш трудомістких функцій, на кшталт налаштувань освітлення або рендерингу, підходять практично будь-які програми для 3D-моделювання, особливо найвідоміші, адже вони створені, щоб охопити максимальну кількість можливостей створення моделей і анімації.

 

 

 

      Існує ще безліч менш відомих і більш вузько спрямованих додатків, які не були перераховані вище, але які цілком можуть використовуватися в роботі.

      Але кожен 3D-моделлер віддає перевагу своєму набору програмних пакетів, які дають йому змогу працювати комфортно і якісно.

 

Олена Тараненко

 

Популярні статті

Читати далі