Навіщо існує такий величезний клас програм, пов'язаних зі створенням 3D моделей? Як обрати 3D-моделлеру-початківцю програму, щоб почати розробку персонажів, навколишнього середовища, анімації, налаштування освітлення, рендерингу, текстурування тощо?
Перелічимо найпопулярніші програми — це Zbrush, Mudbox, Autodesk 3D max, Blender, Unfold3D magic, Deep UV, Unwrella, Autodesk MotionBuilder. Звичайно, цей список можна продовжити, за бажання блиснути ерудицією. Але у нас інше завдання.
Отже, познайоммося з деяким програмним забезпеченням для 3D-моделювання та анімації, які підходять для виконання певних функцій краще, ніж інші.
- Zbrush та Mudbox
Ці програми призначені для скульптингу.
Різноманітні пензлі, інструменти та текстури, які навіть можна створювати самостійно, практично ідеально підходять для моделювання органіки — як персонажів, так і всіляких представників флори та фауни, а також одягу або просто якихось невеликих деталей.
- 3D Max та Maya
Вони схожі між собою й потрібні при створенні інтер'єру, будівель, різного устаткування — особливо в іграх і фільмах про наукову фантастику. Тобто, якщо коротко, у цих додатках варто моделювати тверді деталі та речі.
- The Foundry Mari та Mudbox
Чудово підійдуть для текстурування. У зовнішньому вигляді моделі текстура — одна з найважливіших деталей, і часу їй приділити потрібно ніяк не менше — якщо не більше — ніж на все інше. Адже саме від неї залежатиме реалістичність моделі.
- Motion Builder
Як можна зрозуміти з назви, ця програма створена конкретно для анімації. Зручний інтерфейс і безліч інструментів для керування персонажем роблять її практично топовою у своїй сфері. Адже в інших програмах, наприклад, тієї ж Maya, хоч і є можливості анімації, але також є і напрямок на моделювання, а це не завжди зручно.
Для інших, менш трудомістких функцій, на кшталт налаштувань освітлення або рендерингу, підходять практично будь-які програми для 3D-моделювання, особливо найвідоміші, адже вони створені, щоб охопити максимальну кількість можливостей створення моделей і анімації.
Існує ще безліч менш відомих і більш вузько спрямованих додатків, які не були перераховані вище, але які цілком можуть використовуватися в роботі.
Але кожен 3D-моделлер віддає перевагу своєму набору програмних пакетів, які дають йому змогу працювати комфортно і якісно.
Олена Тараненко