Чи знаєте ви, що за допомогою використання програмування можуть з’являтися на світ унікальні витвори цифрового мистецтва? Яким чином люди поєднують творчість та рядки коду?  

 

Історія креативного кодування

      Якщо поринемо трохи до історії цього питання, то з'ясовується що ще в далеких 60 роках вже використовувалося програмування для створення мистецтва.

      Досвід трьох студентів нідерландського університету, що об’єднали свої креативні творчі зусилля у групі Compos 68, просто вражає! Тільки уявіть собі — вони об’єднали красу модерністського живопису та комп'ютерного моделювання зростаючих дерев. Програма була написана стародавньою мовою програмування ALGOL. Таким чином вони створили систему, що надавала численні значення «кольору» і «формі» для того, щоб отримати числа для «математично сформульованих естетичних теорій». 

Але як таке можливо було вигадати?

      Думаю, що креативність мислення надихає людей, надихає робити те, що ще ніколи не робили й не уявляли раніше. Нехай це виявляється складним завданням, але після впертої роботи такі винахідники отримували завжди щось неймовірне та неочікуване, у хорошому сенсі цього слова. 

 

 

      А от фахівці — Марк Мітчелл, Олівер Боун кажуть, що «креативне кодування — це процес, заснований на дослідженні, ітерації, рефлексії та відкритті, де код використовують як основу для створення широкого спектра медіа артефактів». 

      Отже, розглянемо декілька цікавих сучасних проєктів мистецтва, які за допомогою програмування змогли досягти чогось неймовірного.

  

Земні Лінії — «Land Lines» від Зака Лібермана

 

 

      Цей експериментальний проєкт від Зака Лібермана, американського креативного програміста, поєднує у собі засоби Google Maps, машинного та алгоритмічного програмування. У результаті йому вдалося зробити «Земні Лінії». Цей сайт пропонує користувачу намалювати або провести лінію, а програма знаходить поверхню Землі, яка збігається із рисунком.

      У реалізації того, що твої випадкові лінії є частиною планети, є щось надприродне… А картинки, що з’являються перед тобою — просто заворожують і не відпускають, супроводжені назвою регіону та країни.

      Цей проєкт мають відчути на собі усі, хто цікавиться креативним програмуванням! І він — лише один із багатьох… 

 

Аудієнція — «Audience» від студії «Random International»

 

 

      Мистецтво буває важко побачити у простих речах… Але їх легко побачити на виставці, де люди виставляють свої роботи саме для такої мети. Ось, наприклад, «Random International» займається експериментальними виставками та вже давно досліджує можливості креативного програмування.

      Їхня робота 2008 року використовує програмне забезпечення для відстеження руху та створює цікаву, навіть трохи лячну картинку. 

      Як тільки людина підходить до інсталяції, сотня дзеркал повертаються до неї та «дивляться» впродовж її рухів. Таким чином, сам спостерігач є предметом картини й головною частиною роботи. Так моторошно, що аж дух захоплює…

  

Навчитися бачити – «Learning to See» від Мемо Актен

 

         

      А цей проєкт створювався під час того, як Мемо Актен навчався в аспірантурі стамбульського університету. Розробник вже давно вивчає природу зору через обчислювальні алгоритми та те, як бачить штучний інтелект навколишній світ. Він каже, що кожна людина бачить речі не такими, якими вони є, а такими, якими є сама людина — через свої знання, принципи, своє виховання. Реалізацією цього проєкту йому вдалося втілити свої дослідження в життя.

      Схоже, що Мемо «навчив» ШІ розпізнавати об’єкти подібно до того, як робимо це ми.
Звісно, що програма може бачити речі лише застосовуючи ті картинки, яких її до цього навчили. Результат вражає і захоплює від того, як гарно та різноманітне змінюється зображення від навіть невеличких рухів та змін у положенні таких простих речей, як ганчірок та проводів. Код програми є відкритим для кожного користувача та демонструє результати у різних форматах: наприклад вогню, квітів та сузір’їв, які можна побачити на каналі самого Актена.

 

      Спитайте себе: «Чи варто уваги те, що створює не тільки «щось» функціональне, але «щось» емоційно-експресивне?»

      Отже, може саме тебе чекають у сфері створення віджеїнгу, артінсталяцій, звукового мистецтва, дизайну, відеоігор та реклами?

      Якщо так, то бажаємо тобі успіхів у розробці своїх ідей і ніколи не забувай свою магічну здатність — бачити те, чого нема, але те, що ти можеш створити!

 

За матеріалами:


https://www.wix.com/studio/blog/creative-coding

https://www.memo.tv/works/learning-to-see/

https://lines.chromeexperiments.com/

Валерія Шульдінер

 

 

Популярні статті

Читати далі