Якщо ви вже знаєте, що може очікувати кандидата на технічну співбесіду, то в цій статті поговоримо про цілі та стратегію співбесіди. Чому важливо бути собою, і як справити враження та запам'ятатися розповідає В'ячеслав Білий, Mobile Team Lead, Akvelon Ukraine.  

 

      Менеджерські співбесіди — це окремий етап, який спрямований перевірити ваші софт скіли й зрозуміти, чи підходить ваш менталітет до даної компанії (це називається culturefit). Досить часто технічний та менеджерський етапи проходять на одній співбесіді.

      Як зазначено вище, цей етап потрібен, щоб дізнатися чи підходить ви даній компанії та чи достатній у вас рівень англійської мови. Я своїм студентам завжди говорю: «Перша мова, яку має вивчити розробник — це англійська мова».

 

До чого варто готуватися

- Розповідь про себе.

- Розповідь про минулий/поточний проєкт.

- Розповідь про складне завдання.

- Розповідь про провал/фейл.

- Як бачиш свій подальший розвиток (бажано у рамках компанії).

      Дуже важливий момент — БУДЬТЕ ЧЕСНИМИ! Завжди! Говоріть правду, не варто вигадувати й здаватися більш крутим. Будьте собою — це найкраще, що ви можете зробити для себе на цьому етапі.

 

 

Розповідь про себе, як важлива частина гарної співбесіди

      Пам'ятайте, що найкраще запам'ятовується початок та кінець. Цей пункт запитують на самому початку, і він обов'язково відкладеться в голові, тому поставтеся до нього серйозно.

      Продумайте розповідь про себе на 2-3 хвилини про ваші сильні та слабкі сторони, про те, чим ви займаєтеся і як опинилися тут. Основне посилання розповіді: мені подобається те, чим я займаюся!

 

Що ж розповісти про себе та на що звертати увагу?

- Вступна частина – хто я зараз із професійної точки зору.

- Чому тобі цим цікаво займатись.

- Можна коротко про освіту, якщо профільне (ступінь, наука).

- Як відбувалося кар'єрне зростання. Навіть якщо немає досвіду роботи, розкажи, як зростав твій технічний рівень.

- Які технології використав (якщо є щось незвичайне).

- Аутро (справжній мотив, чому шукаєш роботу).

 

Домашні заготовки для підвищення шансів

      Підготуйте 2-3 круті випадки (кейси) з вашого досвіду, з якими ви чудово впоралися. Розповісти про них треба за принципом «Як було? Як сталося? І що я для цього зробив? Ці кейси потрібно буде гармонійно вписати в розповідь про себе, бажано у хронологічному порядку. Кейси відіграють дуже важливу роль, вони мають показувати ваші сильні сторони.

      Так само, у вас у кишені завжди повинен бути запасний фейл-кейс, який ви розповісте, тільки якщо попросять, зазвичай його запитують, щоб підвищити рівень довіри, оскільки деякі перегинають ціпок, розповідаючи про свої досягнення.

 

Секція питань наприкінці, як справити враження та запам'ятатися?

      Зазвичай, наприкінці співбесіди вам надають слово із фразою: «Які у вас питання до нас?». Це ще один чудовий шанс показати себе та запам'ятатися. Почати можна з технічних питань, якщо протягом технічної частини у вас виникло питання на питання, але ви не знайшли час, щоб його поставити — зараз чудовий час, не соромтеся дізнатися відповідь на них прямо тут і зараз, це дуже часто грає вам на плюс. Потім важливо дізнатися, чим ви будете займатиметеся, а саме список ваших обов'язків, що від вас очікують.

Також часто запитують:

- Робота з дому чи з офісу.

- Як часто відбуваються перегляди зарплати та на яких умовах.

- Чи бувають овертайми (перероблення) і як вони оплачуються.

- Скільки вихідних та відпусток.

- Робоче обладнання. На чому доведеться працювати, де та в яких умовах.

- Куди бігти та кому ставити запитання, якщо щось трапилося з вами/проєктом/технікою.

- Процеси роботи у команді. Як приходять завдання, хто їх ставить, перевіряє та як вони доходять до продакшену.

      Я часто бачив у статтях від іноземних колег питання «Як ви уявляєте ідеального кандидата на цю позицію?».

      Вас точно запам'ятають після цього питання. Його варто ставити, якщо ви відчуєте, що вони не знають, кого шукають.

 

 

 

 В'ячеслав Білий

 

 

Популярні статті

Читати далі