Для всіх майбутніх вступників України розпочалася реєстрація для проходження національного мультипредметного тесту (НМТ). Як вона відбуватиметься і що для неї потрібно? Розповідаємо!
Якщо вас вже охопила паніка і ви не впевнені, за які документи хапатись — не слід нервувати. Адже у цій статті ми детально розберемо всі нюанси цьогорічної реєстрації — від створення персонального кабінету і до запрошення на НМТ.
Які терміни реєстрації?
Наразі розпочалася реєстрація саме на основну сесію НМТ — процес триватиме з 6 березня по 3 квітня, але деяку інформацію в особистому кабінеті можна буде змінювати аж до 8 квітня. Щодо додаткової реєстрації для тих, хто не зможе з поважних причин складати НМТ в основний період, то вона проводитиметься з 9 до 14 травня.
Як бачимо, часу є досить багато, тому поспішати не потрібно, але й затягувати також. Можливо виникне потреба змінити якісь дані чи щось виправити — про це також буде повідомлено в персональному кабінеті.
Що потрібно зробити для реєстрації?
Увесь процес складатиметься з кількох поступових етапів, які пропоную розглянути детальніше.
Крок 1: Створюємо персональний кабінет
Перше, що необхідно зробити — створити персональний кабінет за допомогою спеціального сервісу на сайті УЦОЯО, доступного за посиланням. У ньому можна відстежувати всю інформацію, пов’язану з вашими успіхами на НМТ — від даних реєстрації до кількості набраних тестових балів.
Як це зробити? Є два основні варіанти.
- Виконати авторизацію можна з додатком Дія.
Для цього потрібно просканувати QR-код і підписати дозвіл на надання копій необхідних цифрових документів за допомогою Дія.Підпису. - В іншому випадку треба буде заповнити форму власноруч, у ній вказати такі дані:
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП він же ІПН);
- прізвище, ім’я, по-батькові;
- тип документу, що посвідчує особу;
- серію (за наявності) і номер вказаного документу;
- дату народження;
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (УНЗР) — за бажанням.
Рекомендую робити усі дії дуже уважно, без помилок — номери документів будуть потрібні надалі для кожного входу в кабінет. Після того, як кабінет буде створено, ви отримаєте доступ до інтерфейсу, в якому зможете завантажити необхідні документи та подати заявку на участь в НМТ.
Крок 2: Реєструємося на НМТ
Одразу після створення в кабінеті з’явиться опція «Реєстрація для участі в НМТ» — форма, яку також необхідно заповнити.
У ній вказуємо такі параметри:
- контактна інформація (ваші адреси електронної пошти + контактний номер телефону);
- категорія вступника (випускник цього року чи минулих років);
- четвертий вибірковий предмет для складання НМТ (з переліку);
- мова завдань з математики, історії України й вибіркового предмета для тих, хто навчався мовою корінного народу чи національної меншини;
- місце (населений пункт), де ви плануєте складати НМТ
(для розподілення в найближчий екзаменаційний центр); - потреба в проходженні додаткової сесії
(якщо маєте задокументовану відсутність можливості проходити НМТ в основну сесію); - потреба у створенні спеціальних умов
(за наявності медичного висновку за формою №086-3/о).
Зазначивши всю інформацію й обравши необхідні опціональні можливості — зберігаємо дані та переходимо до наступного етапу.
Крок 3: Завантажуємо необхідні документи
Перелік необхідних документів буде визначено автоматично. Копії деяких з них, не потрібно буде завантажувати, якщо ви реєструвались через Дію.
Обов’язковими є:
- документ, що посвідчує особу;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП);
- документ про наявність освіти (довідка з місця навчання про те, що ви завершуєте здобуття повної загальної середньої освіти у 2025 році чи наявний документ про вже здобутий освітній ступінь — для випускників минулих років).
Додатково можуть бути потрібна довідка про мову навчання (якщо ви обрали для складання НМТ мову корінного народу) чи медичний висновок за формою №086-3/о (для створення спеціальних умов), а також інші, необхідні для розуміння, документи (свідоцтво про шлюб, засвідчений переклад іноземних документів, причина відсутності РНОКПП тощо).
Необхідно завантажити якісні копії без обрізання країв, файлом формату jpg чи png і розміром не більше 1 МБ.
Крок 4: Відправляємо інформацію на перевірку
Після заповнення всіх даних підтверджуємо бажання складати НМТ. Кілька кліків — і ваші інформація та документи відправлені на обробку.
Крок 5: Вносимо зміни
Регіональний центр оцінювання якості освіти перевірить ваші дані протягом 10 днів з моменту надсилання. Після цього в персональному кабінеті буде підтверджена успішність реєстрації або будуть вказані недоліки, які варто виправити та знову відправити все на обробку до 8 квітня.
Також у цей період можна змінювати такі параметри, як вибірковий предмет, населений пункт для складання НМТ, мову завдань (мову корінного народу), потребу в створенні особливих умов чи проходженні НМТ у додаткову сесію.
Крок 6: Очікуємо на запрошення
Впоралися з цим челленджем і ваші дані підтверджено? Лишається тільки чекати на запрошення, в якому буде зазначено час і місце проведення тесту.
Запрошення почнуть з’являтися в персональних кабінетах з 4 травня.
Реєстрація на НМТ — лише невеликі зусилля у всій вступній кампанії, але саме Їх успішне виконання забезпечує впевненість у тому, що ви зможете спокійно скласти іспити та потрапити до омріяного ВНЗ.
Успіхів у реєстрації та навчанні!
Василина Яблонь