Часто, перша робота супроводжується постійними стресами, іноді доходячи до тієї самої точки, яку заведено називати вигоранням. І щоб цього позбутися, потрібно дотримуватися простих правил, про які ми розповімо в цій статті.
ЩО ТАКЕ СТРЕС?
Стрес — це реакція організму на якийсь зовнішній вплив. Його заведено вважати чимось не дуже хорошим і досить неприємним. Варто розуміти, що чинники, які його породжують, є суб'єктивними: для когось він виникає через погані оцінки, а для когось через дощову погоду. А якщо людина перебуває в подібному стані тривалий час, то це може призвести до вигорання.
Працюючи, можна зіткнутися зі стресом різного роду: інформаційним, що виникає від перевантажень інформацією, емоційним, комунікативним та управлінським (він стосується не спеціалістів-початківців, а керівників або тім-лідів). І щоб із цим боротися, потрібно розуміти причини його виникнення.
ЧОМУ ВІН ВИНИКАЄ?
Уже ми проговорили, що чинники є суб'єктивними, але можна навести кілька, які ми пов'язуватимемо з нашою першою роботою. Адже часто стрес починається навіть задовго до початку: з етапу співбесіди чи навіть пошуку вакансій.
Будь-які зміни в житті потребують певного часу для адаптації. Тож певний час людина, найімовірніше, відчуватиме стрес лише через влаштування на першу роботу. Також на неї можуть впливати й такі чинники, як сильні навантаження, дефіцит часу, нові обов'язки, страх через те, що зробиш щось не так, і багато іншого. І варто розуміти, що подібний стан виникає не просто так, а є реакцією організму, яка допомагає увімкнутися і швидше подолати всі труднощі, що виникли.
ЯК ІЗ НИМ БОРОТИСЯ?
У нас, на жаль, немає кнопки вимкнення тривоги. І хоча такий стан є частково корисним, іноді він може геть заважати працювати. Наприклад, коли переходить до останньої стадії — до вигорання. У таких ситуаціях потрібно якнайшвидше розв'язувати проблему, адже це позначається на вашій продуктивності та самопочутті.
Є кілька рекомендацій, які допоможуть вам повернутися до «нормального» життя.
- Виконуйте завдання за списком пріоритетності.
- Перестаньте себе порівнювати з іншими (з такими ж співробітниками, як і ви).
- Не намагайтеся бути кращими за всіх і ставити непереборні планки перед собою: розвивайтеся поступово.
- Постарайтеся налагодити хороші стосунки з командою, в якій працюєте.
- ОБОВ'ЯЗКОВО всипайтеся і не переробляйте;
- Не відкладайте справи «на потім».
- Займіться спортом: буде достатньо вечірніх прогулянок або зарядки.
- Давайте відпочити своєму мозку, не навантажуючи його якийсь час важкими завданнями.
Крім іншого, варто розвивати таку якість як стресостійкість. Щоб це зробити, дотримуйтесь простих рекомендацій психологів.
- Розвивайте навички позитивного мислення.
- Вчіться проявляти гнучкість мислення і поведінки.
- Ставте перед собою мету в будь-якій ситуації.
- Позбавтеся ірраціональних (хибних) переконань.
Дотримуючись усіх цих простих правил, ви зможете легше долати труднощі, пов'язані зі стресом.
Марк Харланов