Чи звертали ви увагу на те, що коли ви заходити до інтернету, то стикаєтеся з великою кількістю UX-текстів. Вони повсюди: сайти, додатки, системи, сервіси. Але в чому їх сила та недоліки? Як їх можливо удосконалити?
Що таке UX-тексти?
Перш за все згадаємо, що UX (англ. User Experience) — це те, що людина відчуває, коли взаємодіє з тим чи іншим продуктом, чи сервісом, тобто — користувацький досвід. Один із важливих аспектів цього досвіду є співдія з використанням UX-текстів. Саме вони впливають на дії користувача, саме від них залежить успіх чи невдача програмного продукту.
Щоб ці дії були корисними та продуктивними для користувача, незалежно від того, в якому контексті чи на якому носії тексту це відбувається, існують прості правила при створенні UX-текстів.
Удосконалення UX-текстів
Зробимо разом шість кроків, щоб отримати ефективний текст для спілкування з користувачем.
Крок 1. Прості слова
Використання простих слів у написанні UX-тексту допомагає швидко та легко зрозуміти інтерфейс, створює більш позитивний та ефективний досвід.
Ось декілька прикладів:
- Замість «Здійсніть аутентифікацію»
пишемо «Увійдіть у свій обліковий запис». - Замість «Потрібно виконати резервне копіювання даних»
обираємо «Зробіть резервну копію своїх даних».
Крок 2. Ввічливе звернення
Свідоме ставлення до мови й тону, що використовується в тексті гарантує, що повідомлення буде чітким і зрозумілим для користувачів.
Наприклад:
- Замість «Помилка! Спробуйте ще раз»
краще написати «На жаль, виникла помилка. Будь ласка, спробуйте ще раз». - Замість «ОК»
вживаємо «Підтвердити» або «Зберегти».
Крок 3. Позитивний тон
Речення з позитивною тональністю замість нейтральних слів сприятливо впливають на настрій користувачів. Проте застосування негативних слів або навіть подвійних заперечень зіпсує настрій будь-кому.
Подивіться на ці приклади:
- Замість простого «Вітаємо» легко відчути радість зі словами «Ласкаво просимо!»
- Якщо використати запитання «Ви готові до пригод?»,
то можна в такий спосіб зацікавити користувача і надихнути його на дію. - Підкреслене звернення до потреб користувача і його комфорту «Ваш комфорт — наша головна мета» надихає до взаємодії.
Крок 4. Активний стан
Чіткі та прямі інструкції, дозволяють користувачам легко зрозуміти та виконати бажані дії.
Наприклад:
- «Натисніть кнопку «Відправити» для надсилання форми».
- «Введіть ваше ім'я та адресу електронної пошти в полях нижче».
- «Перегляньте ваші результати після завантаження».
- «Клацніть на зображення, щоб відкрити повну версію».
Крок 5. Теперішній час
Написання UX- текстів в теперішньому часі допомагає розуміти інтерфейс таким, яким він є зараз та надає чітку і точну картинку доступних дій та опцій.
Ось декілька прикладів:
- «Зараз ми аналізуємо ваші дані для покращення рекомендацій».
- «Ви знаходитесь на головній сторінці, де ви можете переглядати останні новини».
- «Зараз ви можете змінити свій пароль в особистому кабінеті».
- «Ви бачите це сповіщення, оскільки ми оновили ваші налаштування».
Крок 6. Спрощення математики
Спрощення математичних понять робить текст більш доступним для людей з різними математичними здібностями, дозволяє легко розуміти інтерфейс.
Наприклад:
- Замість «Ви зекономите 1 237 гривень» пишемо «Ви зекономите понад 1 000 гривень».
- Замість «10% від загальної суми» — «1/10 від суми».
- Замість «Залишилось близько 67 одиниць товару» — «Залишилось 67 товарів».
Отже, важливо розуміти, що UX-текст не є просто заповненням простору, — це інструмент, який допомагає передати інформацію, вирішити завдання та створити приємний досвід.
Дотримуючись простих правил, дизайнери та UX-копірайтери створюють більш ефективний та зрозумілий продукт. А головне — забезпечують задоволення і зручність для користувачів під час використання даного продукту.
Бажаю успіхів!
Аліна Бондаренко