Чи звертали ви увагу на те, що коли ви заходити до інтернету, то стикаєтеся з великою кількістю UX-текстів. Вони повсюди: сайти, додатки, системи, сервіси. Але в чому їх сила та недоліки? Як їх можливо удосконалити? 

 

Що таке UX-тексти?

      Перш за все згадаємо, що UX (англ. User Experience) — це те, що людина відчуває, коли взаємодіє з тим чи іншим продуктом, чи сервісом, тобто — користувацький досвід. Один із важливих аспектів цього досвіду є співдія з використанням UX-текстів. Саме вони впливають на дії користувача, саме від них залежить успіх чи невдача програмного продукту.

 

 

      Щоб ці дії були корисними та продуктивними для користувача, незалежно від того, в якому контексті чи на якому носії тексту це відбувається, існують прості правила при створенні UX-текстів.


Удосконалення UX-текстів

      Зробимо разом шість кроків, щоб отримати ефективний текст для спілкування з користувачем.

 

Крок 1. Прості слова

      Використання простих слів у написанні UX-тексту допомагає швидко та легко зрозуміти інтерфейс, створює більш позитивний та ефективний досвід.
Ось декілька прикладів:

  • Замість «Здійсніть аутентифікацію»
    пишемо «Увійдіть у свій обліковий запис».
  • Замість «Потрібно виконати резервне копіювання даних»
    обираємо «Зробіть резервну копію своїх даних».

 

 

Крок 2. Ввічливе звернення

      Свідоме ставлення до мови й тону, що використовується в тексті гарантує, що повідомлення буде чітким і зрозумілим для користувачів.

 Наприклад:

  • Замість «Помилка! Спробуйте ще раз»
    краще написати «На жаль, виникла помилка. Будь ласка, спробуйте ще раз».
  • Замість «ОК»
    вживаємо «Підтвердити» або «Зберегти».

 

Крок 3. Позитивний тон

      Речення з позитивною тональністю замість нейтральних слів сприятливо впливають на настрій користувачів. Проте застосування негативних слів або навіть подвійних заперечень зіпсує настрій будь-кому.

 Подивіться на ці приклади:

  • Замість простого «Вітаємо» легко відчути радість зі словами «Ласкаво просимо!»
  • Якщо використати запитання «Ви готові до пригод?»,
    то можна в такий спосіб зацікавити користувача і надихнути його на дію.
  • Підкреслене звернення до потреб користувача і його комфорту «Ваш комфорт — наша головна мета» надихає до взаємодії.

 

 

Крок 4. Активний стан

      Чіткі та прямі інструкції, дозволяють користувачам легко зрозуміти та виконати бажані дії.
 Наприклад:

  • «Натисніть кнопку «Відправити» для надсилання форми».
  • «Введіть ваше ім'я та адресу електронної пошти в полях нижче».
  • «Перегляньте ваші результати після завантаження».
  • «Клацніть на зображення, щоб відкрити повну версію».

 

 

Крок 5. Теперішній час

      Написання UX- текстів в теперішньому часі допомагає розуміти інтерфейс таким, яким він є зараз та надає чітку і точну картинку доступних дій та опцій.
Ось декілька прикладів:

  • «Зараз ми аналізуємо ваші дані для покращення рекомендацій».
  • «Ви знаходитесь на головній сторінці, де ви можете переглядати останні новини».
  • «Зараз ви можете змінити свій пароль в особистому кабінеті».
  • «Ви бачите це сповіщення, оскільки ми оновили ваші налаштування».

 

Крок 6. Спрощення математики

      Спрощення математичних понять робить текст більш доступним для людей з різними математичними здібностями, дозволяє легко розуміти інтерфейс.

Наприклад:

  • Замість «Ви зекономите 1 237 гривень» пишемо «Ви зекономите понад 1 000 гривень».
  • Замість «10% від загальної суми» — «1/10 від суми».
  • Замість «Залишилось близько 67 одиниць товару» — «Залишилось 67 товарів».

 

      Отже, важливо розуміти, що UX-текст не є просто заповненням простору, — це інструмент, який допомагає передати інформацію, вирішити завдання та створити приємний досвід.

 

 

      Дотримуючись простих правил, дизайнери та UX-копірайтери створюють більш ефективний та зрозумілий продукт.  А головне — забезпечують задоволення і зручність для користувачів під час використання даного продукту.

 

Бажаю успіхів!
Аліна Бондаренко

 

Популярні статті

Читати далі