У вас, бувало, так, що є бажання зайнятися цікавою справою, але немає часу, і навпаки. Тому канікули — щаслива пора, коли можна вибирати те, чим любиш займатися. Я обираю створення тривимірної графіки. Якщо ви зі мною, то почнімо знайомство з BLENDER. Що це таке? 

 

Не поспішайте, все по черзі

      Не можна не згадати 2D ігри, тому що створювати їх було круто!

 

 

Для їхнього створення є купа інструментів і ассетів (геометричні моделі, текстури). Дійсно, якщо взяти готовий рушій, то «справа в капелюсі». Ізометричні тайл-сети імпортуються в Unity3D і створюють палітру тайлів — інакше кажучи, карту, яка створює ілюзію 3D моделей.

      Здається, я так думав, дописуючи статтю зі створення 2D графіки. Тож попрощаймося з усім хорошим, що було у 2D... Так, Голем, я теж тебе любив, але потрібно рухатися далі.

 

 

      Через деякий час, розмірковуючи про те та се, я вирішив, що 2D — це не моє. Мені важко уявити хоч одну гру, яка була б не 3D, або не перейшла на нього згодом...

      Ви ж звісно знаєте FALLOUT 2 і першу гру серії Half-Life 1998 року. Ігри, які перестали бути ізометричними, отримавши друге життя, набули повноцінного 3D вигляду в жанрі від «першої особи».

 

 

 

      Тривимірні ігри якось ближче до реальності, тому я вирішив влізти в 3D-графіку.

 

Отже, власною персоною - BLENDER

 

 

      BLENDER — це найоптимальніше рішення, на мій погляд, для створення 3D-графіки:

  • можна створювати моделі за допомогою скульптингу і полігонального моделювання;
  • симулювати тканину, дим, вогонь, рідини, частинки та багато іншого.

      Якщо ти справді загорівся моделюванням, то найзручніше BLENDER завантажити в Steam. Але тобі нічого не заважає взяти його і з офіційного сайту, тому що це «вільне й абсолютно відкрите програмне забезпечення», як свідчить Вікіпедія.

 

Відкривши програму, що ж ви побачите?

 

 

      Отже, інтерфейс:

  1. Ієрархія всіх об'єктів сцени.
    Ви можете групувати їх, створюючи колекції.

  2. Вікно властивостей.
    Дозволяє накладати на об'єкти модифікатори, налаштування матеріалів, сцени, камери, джерел світла тощо.

  3. Таймлайн

 Дає змогу анімувати вашу сцену. Працює тут усе так само як у Synfig  (програма для малювання векторної 2D анімації), але в 3D.

  1. Панель інструментів
    Щоб перейти в режим редагування об'єкта, потрібно вибрати об'єкт і натиснути «Tab». У режимі редагування панель інструментів має просто чудовий вигляд.

  2. Спеціальні режими редагування.
    Якщо ми хочемо робити особливу роботу (редагування матеріалів, режим UV-розгортки), то можна використовувати готові налаштування вікон. Про це пізніше.

 

На що звернути увагу?

  1. У режимі редагування можна вибирати грані/ребра/вершини.

 

 

  1. Якщо натиснути «Z», то випаде радіальне вікно вибору відображення:

 

 

- Прев'ю матеріалу — це той вид відображення, коли можна приблизно прикинути, який вигляд матиме матеріал, накладений на об'єкт.

- Режим сітки — це режим, коли грані не відображаються.

- Рендер — це наближений до фінального вигляд усіх матеріалів/освітлення, які можна отримати, зробивши кадр об'єктом «камера». Щоб подивитися, який вигляд має кадр у камері, натисніть «Num 0».

      На мій погляд, це ключові моменти, які потрібно засвоїти в перші години знайомства з BLENDER. Як завжди, важливо вивчити клавіші hot-key, які суттєво прискорять роботу.

      Ну що, вам уже цікаво і не терпиться дізнатися, що далі? Далі — цікавіше! 

 

Успіхів!

Данило Гречишкін

 

Популярні статті

Читати далі