Під час презентації свого нового творіння Ілон Маск традиційно хизувався всіма нововведеннями, якими вони спорядили свій продукт, і які мають наблизити життя власника цього продукту до бажаного «майбутнього». Але чи дійсно все так ідеально, як він стверджує?

 

      Однією з найвизначніших особливостей цієї моделі, окрім зовнішнього вигляду, є її захист. Зокрема, куленепробивна сталева обшивка та броньоване скло, які мають захистити людей від дев’ятиміліметрового калібру (за словами Маска). Але чи можна довіряти цим обіцянкам?

      Під час першої презентації цього автомобіля у 2019 році сам Маск продемонстрував, як матеріал витримує удари кувалди по корпусу. Це виглядало навдивовижу, але що сталося далі? Коли перейшли до скляних вікон, вони, на здивування самого творця, не витримали ударів двох сталевих сфер. Чи не є це серйозним недоліком?

 

 

      Можна було б подумати, що за ті п’ять років, які пішли на постановку цього товару на конвеєр, цю проблему можна було б виправити. Однак, жодних змін з цього приводу не було внесено. Чи варто довіряти такому захисту своє життя?

 

Функціональні проблеми

      Окрім стандартного набору проблем Tesla з нестабільною технікою та підвищеним ризиком загоряння, ця модель додає нові можливості для травмування користувача. Почнемо з переліку.

      По-перше, весь цей складний механізм поміщено у стальну обгортку, оформлену в стилі псевдофутуристичного мінімалізму з різкими кутами й зрізами. Через матеріал, навіть без дорожньо-транспортної пригоди, він становить небезпеку як для користувачів, так і для людей, які випадково опинилися поруч.

 

 

      По-друге, датчики. Мова не про стандартні проблеми Tesla із дверима, які іноді не відчиняються або не зачиняються за командою власника. Цього разу фокус зміщено на менший із двох багажних відділень, там, де у звичайних автомобілях розташований двигун. Випробувачі перших моделей Cybertruck помітили, що кришка відсіку затискає пальці, залишаючи помітні сліди, якщо її не зупинити вчасно вручну. А якщо там опиниться щось менш міцне, наприклад сосиска чи морквина, то відсік легко їх розріже.

      По-третє, цей пристрій може збільшити ймовірність дорожньо-транспортних пригод. Інженери світового автопрому постійно працюють над тим, щоб зменшити затримку між поворотом керма водієм та фактичною реакцією коліс, адже це може впливати на шанси виживання в ДТП. Але Tesla не звертає на це уваги, що може створити затримку в керуванні, що є безпосередньою загрозою для життя.

      І, нарешті, по-четверте, невідповідність показників, заявлених на офіційних сайтах або в брошурах Tesla, з реальними можливостями автомобіля. Це особливо стосується кермування в екстремальних умовах, таких як лід, вода або бруд.

 

Цінова політика

      Якщо звернутися до презентації 2019 року, можна помітити, що ціна, за якою обіцяли продавати цей автомобіль, складала всього $39,900, що відповідало політиці компанії про доступність електрокарів. Проте, якщо зайти на сайт Tesla зараз, можна побачити, що сучасний Cybertruck продається за ціною від $79,990 до $103,490, залежно від комплектації моделі. Як так сталося?

      Проблема в тому, що Cybertruck настільки унікальний, що потребував створення окремої лінії збору з новими станками та механізмами. Це вимагало значних фінансових вкладень. Потреба в окремій лінії пояснювалася конструкцією каркаса, який буквально навиворіт. Його корпус виготовлено з неіржавної сталі, а каркас — з алюмінію.
Чи надає це міцності Cybertruck?

      У мережі вже є відео, де при спробі витягнути інший пікап на причепі у Cybertruck, останній втрачає свою раму. Задню раму з фаркопом вириває з автомобіля разом з проводами та системою відкривання основного багажного відділення.

      Утримувати цей автомобіль вдома також непросто. Виробники позиціюють свою «надтверду неіржавну сталь, що не допускає появи вм'ятин, подряпин, сколів і, власне, іржі» як розв’язання проблеми зберігання машини. Проте пропонують регулярно очищати від бруду, пилу, смоли, пташиного посліду та інших побутових забруднень. Варто нагадати, що для цього існує фарба для авто, яку інші виробники використовують до сьогодні.

      У разі аварії Cybertruck не може використовувати деталі жодного іншого автомобіля навіть для аварійного ремонту. Це означає, що якщо у вас щось зламалося, звертатися потрібно виключно в салон Tesla. А оскільки лінія виробництва Cybertruck поки що існує тільки в Америці, чекати на деталі доведеться довше, ніж на новий k-pop альбом з eBay.

 

Обмеження законодавства

      Ну і наостанок. Cybertruck нині можна купити та використовувати як засіб пересування виключно в США, Канаді, Мексиці та Пуерто-Рико — в інших країнах його просто неможливо кваліфікувати як машину за законом. Наприклад, в Україні, відповідно до пункту 3.3.5. Додатку 1 до Технічного регламенту безпеки машин, суттєвих вимог щодо безпеки та охорони здоров’я, які повинні бути виконані під час розроблення та вироблення машин, «несправності пристрою кермового керування, зокрема його підсилювачів, у разі порушення енергопостачання не повинні створювати перешкод водію для керування машиною протягом часу, необхідного для її зупинки».

 

 

      Таким чином, робимо висновок, що Cybertruck — не відповідає вимогам щодо авто. Європа його не приймає, в Україні його не сертифікують, а Tesla з Маском знову зазнали невдачі. Чи варто було вкладати стільки грошей у створення цього автомобіля, якщо він не відповідає стандартам безпеки? Чи зможе Tesla повернути свої інвестиції, враховуючи всі ці проблеми? Скандал навколо Cybertruck лише набирає обертів, і залишається питання: чи зможе компанія виправити всі недоліки та повернути довіру споживачів? Технологічний прогрес повинен служити людям, а не ставити їх життя під загрозу.

 

      Інформація про більшість проблем з функціоналом Cybertruck, з візуальним підтвердженням, доступна на каналі WhistlinDiesel на платформі YouTube:
https://www.youtube.com/@whistlindiesel

 

Тетяна Лантінова

 

 

Популярні статті

Читати далі