«Дистанційка» не перший рік бере гору над нашим життям. І навіть найважливіші дискусії й перемовини давно вже перейшли в площину повідомлень в онлайн чатах. Як же писати так, щоб нас завжди розуміли й чули? 

 

      Звісно ж, ніхто не змусить вас перестати спілкуватись з друзями дивними скороченнями, кумедними «гіфками», зрозумілими лише вам жартами й взаємними саркастичними «підколами». Бо це цілком нормальна практика! Та погодьтеся, ну дуже вже часто доводиться листуватися не лише з добрими товаришами, а й з людьми, яких ніколи навіть в очі не бачив.

      Отож, не зайвим буде повторити базові правила, які допоможуть зробити електронну комунікацію справді ефективною.

 

Правило №1: Грамотність

      Дотримуватись цього пункту, мабуть, найскладніше — перед очима одразу постає гора мовних формул і шкільних правил, які, ймовірно, у багатьох вивітрились з голови одразу після ЗНО. Звісно, через брак часу чи просто через неуважність можна й не помітити, як припускаєшся помилки. Однак, у цьому аспекті листування має велику перевагу: правопис чи пунктуацію легко можна перевірити «забивши» в гуглі потрібний запит (наполегливо раджу не лінуватися це робити), а коректори, приміром такі, як OnlineCorrector (https://onlinecorrector.com.ua/uk/), допомагають вчасно виявляти неточності в тексті.

 

Правило №2: Тактовність

      У це поняття можна вмістити досить багато сенсів, адже вміння тонко відчувати й розуміти співрозмовника є напрочуд багатогранним. Для електронного листування його важливість в рази підвищується, адже у людини, з якою ми листування, немає можливості оцінити наші висловлювання за мімікою чи за інтонаціями. Тож варто подбати про те, щоб привітання, прохання й подяки звучали щиро і непретензійно, а от сарказму чи підтексту слід уникати, навіть якби це було доречно в реальній розмові. Переходити особисті кордони чи писати фамільярно — табу, так само як використовувати «капс» і недоречні знаки оклику.

 

 

 

Правило №3: Лаконічність

      Погодьтеся, великі повідомлення в чатах і навіть на електронній пошті видаються громіздкими й недолугими, адже технологічна ера привчила нас отримувати інформацію швидко і легко. Саме тому співрозмовник значно краще зрозуміє сенс нашого повідомлення, якщо воно буде лаконічним, тобто не переобтяженим зайвими словами чи мовленнєвими зворотами. Завдання здається простим, та коли справа доходить до практики буває важко сформулювати всі свої думки 2-3 реченнями, тож завчасно потренуватися не завадить.

 

Правило №4: Структурованість

      Згадайте свою подругу, яка в одному «голосовому» встигає розповісти про всіх родичів, кота, сусідські плітки, а може й про політичну ситуацію у світі. Так от, для більш-менш офіційного листування подібний формат «про все й ні про що» — варіант малоефективний, навіть якщо тем для обговорення є багато. Побудова повідомлення має виглядати приблизно так:

  • одне повідомлення — одна тема;
  • плавний хід думок, який логічно перетікає від речення до речення;
  • завершеність думки.

Таким чином, співрозмовник легко зрозуміє, що до чого, і теж відповість нам по суті.

 

Правило №5: Доброзичливий стиль

      Пам’ятайте, по той бік екрана нас теж читає людина. І, звісно, їй хочеться бачити нашу зацікавленість та приязнь, а не сухі консервативні висловлювання. Найкраще тут — уявити себе на місці отримувача повідомлень і подумати, чи сподобалось би вам таке листування, які б емоції ви від неї отримали. Це, однозначно, допоможе скерувати стиль написання у хорошому напрямку.

 

 

      Вміння комунікувати — одне з найважливіших у сучасному світі. Тож, щиро сподіваюсь, що після прочитання цієї статті електронне листування і листування загалом стане для вас більш усвідомленим і ефективним процесом, а описані поради будуть хорошою шпаргалкою на майбутнє.

 

Успіхів!

Василина Яблонь 

 

Популярні статті

Читати далі