Чи бувало у вас таке, що переглядаючи фільм або серіал, ви ледь не проклинали головного героя за вчинки, які, на вашу думку, недоцільні чи суперечать здоровому глузду? У такі моменти хочеться вказати персонажу на правильний вибір, спонукати його до інших дій. Це взагалі можливо здійснити?
Так, це не фантастика, це дійсність.
На жаль, часто кінематограф не надає глядачам таких повноважень, проте індустрія відеоігор дозволяє нам зі спостерігача перетворитися на учасника подій — це особливість жанру інтерактивного кіно. Тож пропоную ближче познайомитися з цією темою.
Трохи історії
Інтерактивне кіно як напрямок комп’ютерних ігор здобуло популярність на початку 21 століття. Але у загальному понятті воно має дещо глибшу історію, яка бере початок з кіноіндустрії.
Перший інтерактивний фільм, чеська комедія «Кіноавтомат», вийшов у 1967 році. Під час його перегляду глядачі у залі мали голосувати за вибір сюжету і відповідно до результатів голосування запускали наступну частину фільму. Доволі цікава схема, але нескладно здогадатися чому вона виявилася провальною. Тільки уявіть: ви переглядаєте стрічку протягом кількох годин, з постійними паузами, під час яких необхідно чекати доки усі глядачі вирішать, який прапорець вони хочуть підняти…Коротко кажучи, люди не сприйняли цей перфоменс й інтерактивне кіно зникло на найближчі десять років.
У 1983 році вийшла інтерактивна гра-мультфільм «Dragon's Lair», вона швидко здобула неабияку популярність. Цей рік і заведено вважати датою народження інтерактивного кіно як гри.
Значний внесок у розвиток жанру зробила французька компанія Quantic Dream, історія якої почалася у 1997 році. Її засновник, Девід Кейдж, вважав, що комп’ютерні ігри мають величезний творчий потенціал: вони могли б демонструвати сюжет мовою фільму, в якому гравець впливав би на результат усієї історії.
Для реалізації цієї ідеї необхідно було розробити новий підхід: сценарій для такої гри написати набагато складніше, та й про візуалізацію не варто забувати, адже вона має бути реалістичною, наближеною до фільму.
Вперше інтерактивний фільм «Fahrenheit» компанії Quantic Dream, в якому сценаристом і головним дизайнером став Девід Кейдж, був випущений у 2005 році. Вікіпедія зазначає, що ця гра «....отримала всесвітнє визнання критиків, заробила безліч нагород та номінацій ще до релізу та була відзначена найвищими оцінками від усіх головних ігрових видань. За даними офіційному сайту Quantic Dream, з моменту релізу Fahrenheit у всьому світі продано понад 800000 екземплярів гри».
На сьогодні інтерактивне кіно підкорило серця багатьох людей, якщо ви також хочете почати знайомство з цим напрямком, варто звернути увагу на наступні відеоігри.
«Detroit: Become Human»
Події гри відбуваються в місті Детройт у 2038 році. У цьому недалекому майбутньому роботи є невіддільною частиною рутинного життя людей. Андроїди виглядають практично як ми, вони здатні імітувати дихання, кров так само циркулює їхніми тілами (хоч вона й блакитна), але все ж роботи не можуть діяти поза межами своєї програми. Чи…можуть?
З різних причин андроїди починають відчувати емоції й втрачають свою покірність — так з’являються девіанти. Гравець відповідальний за долю трьох героїв: Конора, Маркуса та Кари. Ви маєте обрати шлях для цих андроїдів: залишитися на стороні людей чи стати девіантом.
«Beyond: Two Souls»
Гравці грають за Джоді Голмс, дівчинку, яка стала особливою завдяки присутності невидимої сутності, на ім’я Ейден. Дух постійно слідує за Джоді, часто взаємодіючи з фізичним світом і викликаючи цим паранормальні явища. Протягом гри ви переживаєте важливі моменти з життя Джоді, вони демонструються не в хронологічній послідовності, через що сюжет трохи складно розуміти на ходу. Завдяки Ейдену, можна бачити світ з різних перспектив, вирішувати головоломки та захищати героїню від небезпек. Емоційна глибина гри дозволяє відчути всю складність і трагічність життя Джоді, а також зрозуміти природу її зв'язку з Ейденом.
«The Walking Dead»
Думаю, багато хто чув про комікс Роберта Кіркмана «Ходячі мерці» та серіал, знятий на його основі. Ця історія про виживання у постапокаліптичному світі, де людство намагається боротися з загрозою зомбі, здобула величезну популярність серед шанувальників жанру. Не дивно, що така успішна франшиза знайшла своє відображення й у світі відеоігор. Компанія Telltale Games створила інтерактивну гру, у якій граючи за злочинця Лі ви зустрінете 8-річну дівчинку Клементину та разом з нею будете подорожувати країною у пошуках надійного притулку. Кожен епізод приносить нові виклики, моральні дилеми та важкі вибори, які гравець повинен зробити, щоб забезпечити виживання своїх героїв.
Говорячи про «ігрофільми» не можна замовчувати про відому «Life Is Strange», з цією грою вас познайомить Дар’я Прядка у статті «Життя — дивна штука».
Не втрачайте нагоди спробувати щось нове та відкрити для себе світ інтерактивного кіно. Це може стати незабутнім досвідом, який подарує вам масу вражень та емоцій.
Діана Юзифович