Готуєшся до співбесіди? Заспокойся, ми з тобою поряд, у нашій новій статті є декілька порад.

 

      Багато хто з нас вже зустрічався зі співбесідами у своєму житті. Хтось проходив через них для можливості стажуватися або працювати, а комусь ще тільки доведеться пройти. У будь-якому разі, від співбесіди залежить наша кар’єра та подальше життя. Тому не дивно, що кожного разу ми дуже хвилюємося.

 

 

Чи передзвонять?

      «Бувши готовим до найгіршого, легше сприймати погане». Уявіть та морально приготуйтесь до найгіршого з усіх варіантів, що можливо уявити. Тож якщо вам відмовлять, ви будете готові до такого. Наприклад, можете уявити як з вас сміються або вас виганяє безпосередньо директор. У такому разі, фраза «Ми вам передзвонимо» може сприйматись легше. Часто на співбесіду приходять сотні або тисячі резюме, а відбирати приходиться лише одного робітника. Відмова не значить, що ви поганий спеціаліст.

 

 

Нічого не забули?

      На співбесідах часто ставлять класичні питання: розкажіть про себе, чим займались на минулій роботі тощо. Можна продумати або виписати відповіді й носити з собою. Так завжди буде можливість повторити. Теж саме із технічною частиною співбесіди. У ІТ-кампаніях найчастіше ставлять питання відповідно мови, якою ви працюєте: розуміння ООП, циклів та умовних операторів. Приклади питань є у вільному доступі в інтернеті.

 

Затиснені плечі, дрижать коліна?

      Наше тіло пов’язане з емоціями більше, ніж здається на перший погляд. Наприклад, затиснені плечі не дадуть почуватися вільно, та почуття страху не буде відпускати. Тому, якщо ви відчуваєте, що вас трусить, попробуйте струснути кистями. Якщо дрижать коліна, промасуйте суглоби. Знаєте, що часто пересихає у горлі? Носіть з собою пляшку води.

 

 

Згадали день, коли все вийшло?

      Спробуйте згадати, коли ви хвилювались і у вас усе вийшло. Наприклад, перед іспитом або коли йшли на минулу роботу. Спитайте себе: якщо у вас все вийшло тоді, чому тепер буде інакше?

 

Ти і я «однієї крові»?

      Звісно, співбесіда мало чим схожа на розмову друзів, але не варто забувати, що її так само ведуть звичайні люди. Деякі з них можуть хвилюватись не менше вас. Наприклад, якщо розмову веде директор кампанії, який нечасто проводить співбесіди власноруч. Тим, хто вас приймає, треба обрати одного або декількох «перших серед рівних». Тож іноді їм доводиться так само боротися із хвилюванням.

 

 

Хочеш здаватися кращим, ніж ти є?

      На співбесідах ми стараємось проявити себе з найкращих сторін і це правильно. Але іноді люди намагаються показати себе тими, ким вони не являються. Наприклад, повністю безвідповідальний робітник пробує здаватись своєю протилежністю. Або відчужена людина, що намагається показатись «душею компанії». Якщо людина поводиться неприродно, це одразу помітно. І це навряд чи справить гарне враження на людей, що проводять співбесіду. Не бійтеся бути собою і вашу чесність обов’язково оцінять.

 

      Безумовно співбесіда —  це дуже важливий захід. Але іноді ми самі все ускладнюємо і починаємо хвилюватись там, де не потрібно. Спробуйте не сприймати співбесіду, як щось, що змінить вашу долю. Місце, де ви маєте бути обов’язково знайдеться.

 

Не сумнівайтеся у собі!

Іван Ларін

 

 

 

Популярні статті

Читати далі