Чи знаєте ви, що грамотно створений особистий бренд — це 30% вашого життєвого успіху? А що таке цей власний бренд і як його розвивати? У цій статті ми розповімо про це.
Програмування — це сфера діяльності, з прикладу якої легко побачити важливість такого поняття, як особистий бренд. Багато програмістів часто стикаються з проблемою, коли на одне робоче місце існує величезна конкуренція. І найчастіше з усіх претендентів виберуть не тільки того, що знає та вміє, а й того, про кого чули або якого десь помічали раніше. Адже погодьтеся, людину, яку знають у спільноті програмістів, візьмуть на нове вакантне місце з більшим бажанням, ніж навіть досвідченого, але маловідомого. Тому ділюся з вами своїми думками щодо того, як назавжди можна розв'язувати цю проблему за допомогою розвитку особистого бренду.
Для початку пропоную розібратися з терміном. Простими словами особистий бренд — це набір думок, асоціацій, уявлень про вас, а також ступінь вашої впізнаваності у певному колі людей (у нашому випадку — спільноті програмістів). Тут можна провести аналогію з брендами компаній – це певною мірою репутація, яка впливає на те, як вас сприйматиме ваша цільова аудиторія.
Зв'язок репутації та особистого бренду
Річ у тому, що ці два поняття дуже тісно пов'язані між собою. Особистий бренд — це один з інструментів, який допомагає створити вам гарну репутацію, таку необхідну для успішності. Репутація йде в житті разом з вами, хоча, можливо, ви іноді цього не помічаєте. Наприклад, з гарною репутацією вами швидше зацікавляться роботодавці або ви набагато швидше зможете знайти однодумців для реалізації нового проєкту.
То навіщо потрібний особистий бренд?
Насправді відповідей це питання безліч. Просто, щоб про вас знали, як про спеціаліста. Знали про ваші напрацювання, чим ви займаєтеся, які у вас досягнення. Щоб, коли ви приходили на чергову співбесіду, вам не доводилося нічого розповідати про себе, бо ваше ім'я це зробило б за вас. Або взагалі, щоб різні компанії запрошували вас до себе, а не ви шукали собі роботу. Або щоб вами та вашими досягненнями захоплювалися інші… Загалом, можливостей від володіння власним брендом багато.
Основні профіти володіння особистим брендом
- Збільшення конкурентоспроможності на ІТ-ринку.
- Нові знайомства.
Особистий бренд може привернути до вас увагу інших, у тому числі досвідчених програмістів. Це дасть можливість завести нові, можливо, ключові у вашому майбутньому, знайомства, а також значно розширити свій кругозір. - Критика.
Якщо ваші роботи викличуть інтерес, то відповідно більше критикуватимуть і коментуватимуть, що призведе до підвищення ваших професійних навичок. - І останнє, мабуть, найголовніше — відповідальність.
Це дуже важливий пункт, тому що володіння особистим брендом тягне за собою велику відповідальність за свої дії чи поведінку у певних ситуаціях. Якщо ви навчитеся добре впоратися з цією навичкою, то в майбутньому вона вам 100% знадобиться.
Як створити власний бренд?
Що ж, якщо ви визначилися з тим, що ви хочете розвивати свій власний бренд, то варто поставити питання як його створити. Вважаю, що всім зрозуміло, що цей процес не легкий і не швидкий, а потребує старанності та терпіння.
- Спочатку просто варто почати публікувати свою діяльність в інтернеті. Наприклад, почніть вести свій блог і ділитися будь-якою інформацією про свої досягнення та невдачі.
- Також можна намагатися брати активну участь в обговореннях на якихось форумах, у пабликах чи наукових конференціях. Все це допоможе вам показати себе та «створити собі ім'я»..
Через деякий час, якщо ви прикладатимете належну кількість зусиль, вас, хоч і у вузьких колах, але все-таки вже почнуть впізнавати. Саме цей етап можна вважати початком створення особистого бренду. А далі залишається постійно підтримувати контакт з аудиторією, всіма способами намагатися її розширювати, просуваючи себе, свої думки та напрацювання.
Олег Топорков