Чи реально самотужки створити повноцінну 3D-гру і скільки часу на це потрібно? Цікаво? Тоді починаємо! 

 

      Створити непогану гру в наш час може будь-хто, але... 

      Питання полягає лише в тому, наскільки сильно ви цього хочете і скільки часу приділятимете вашій справі. Ну, а щоб це все не було порожніми словами, пропоную розглядати це питання на прикладі моєї 3D-гри в жанрі towerdefense. Так буде легше пояснювати деякі аспекти цього процесу.

 

Насамперед варто зрозуміти, навіщо воно вам потрібно

      Просто так, без конкретної й чітко зрозумілої відповіді на це питання починати цим займатися, безумовно, не варто. Адже процес створення гри вимагатиме багато часу, сил і нервів, і це ми навіть не говоримо про вивчення базових понять геймдева, без яких у вас просто навряд чи щось вийде.

      До речі, про ці основні поняття процесу створення ігор і ще купу всього цікавого ви зможете дізнатися на майбутніх заходах взимку «Nure Winter Holidays», що відбуватиметься останнім часом онлайн на базі нашого університету. Радимо всім взяти участь, і гарантуємо — це буде 100% цікаво.

      Для себе зрозумів, що сфера геймдеву — це та, в якій хочу розвиватися далі. І ось у якийсь момент мені стало цікаво: чи можна самому пройти весь процес створення гри та скільки це займе часу. Я не ставив собі за мету зробити високоякісну і комерційно успішну гру, це скоріше було таке своєрідне випробування своїх умінь.

 

Ідея та натхнення

      Їх можна шукати де завгодно і скільки завгодно: фільми, книги, ігри, музика тощо. Але найважливіше в цьому процесі, щоб насамперед вам усе подобалося. Якщо ж відчуваєте, що щось не так, постарайтеся повернутися на крок назад, знайти проблему й усунути її.

 

      У мене була ідея об'єднати два ігрові жанри в один: tower defense і шутер від першої особи. Трохи погугливши, натрапив на мінірежим у Minecraft зі схожою механікою.  Реалізація мені сподобалася, захотів зробити щось схоже, тільки зі своїми особливостями.

 

      У підсумку вийшло ось що: є замок, який потрібно захищати від постійних нападників монстрів. Гравець може це робити вручну, купуючи різні мечі або бластери, або за допомогою веж, які він може будувати. З кожною хвилею монстри стають сильнішими, а коли гравець відбиває їхню атаку, переходить на наступний рівень.

 

 

Реалізація

      Це дуже довгий процес, який не вдасться вмістити в кілька речень, тож скажу найосновніше.

      Саму гру вирішив робити на рушії Unity3D, тому що «писати все з нуля» дуже довго одному, а Unity — дуже підхожий інструмент для новачків. Також вирішив використовувати воксельну графіку, вся геометрія якої складається з примітивів — кубів.

      Не буду вдаватися в подробиці розробки, але скажу, що, створюючи гру, ви будете постійно стикатися з купами проблем, які доведеться вирішувати. Починаючи від елементарних помилок у коді через неуважність і закінчуючи проблемами оптимізації та правильного компілювання проєкту. Головне — не боятися цього, і розцінювати чергову проблему, як майбутній набутий досвід.

      Напевно, найбільша проблема, з якою зіткнувся під час розробки — це переоцінка своїх власних сил. Запланувавши занадто багато всього, вже на етапі розробки зрозумів, що просто фізично не зможу все це реалізувати. Відповідно доводилося відмовлятися від деяких ідей, що надалі відбивало бажання займатися проєктом далі. Але все ж, уже було шкода витраченого часу і хотілося довести проєкт до кінця.

 

 

І що в підсумку?

      Якщо ви запитаєте, що мені це дало, розробка цієї гри? Відповім — знання і досвід. Так, на всю розробку в мене пішло трохи менше ніж пів року, і це при тому, що гра все ще в бета-версії та має вдосталь багів. Не знаю, чи повернуся колись до цього проєкту, але можу сказати точно: «Ні крапельки не шкодую, що витратив стільки часу». Адже та величезна кількість набутих знань (хоч і поверхневих) безперечно була того варта. З'явився такий-сякий досвід, що дає змогу в майбутньому набагато швидше розв'язувати ті проблеми, з якими стикався раніше. Та й просто було приємно, що вийшло створити щось своє. Це все дало змогу якоюсь мірою знайти себе і дало можливість заглиблюватися далі в дуже цікавий і пізнавальний світ геймдизайну.

  

 

До речі, кому цікаво, можуть самі зацінити цю гру за посиланням:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ngigames.TowerBattle

 

Олег Топорков

 

 

Популярні статті

Читати далі