Спамів замало не буває. І вони тільки й роблять, що відволікають та дратують. Проте більшість людей не розуміють, що спами до того ж можуть бути небезпечні для звичайного користувача інтернету. Про це і поговоримо. 

 

Що таке спам?

      Ви маєте думку, що це тільки розсилка комерційної реклами на електрону пошту?
Але — ні. Увага! Це розсилка повідомлень без дозволу одержувача разом із поширенням посилань на різних онлайн-платформах.

 

      Отже, такі повідомлення можуть надсилатися через різні програми для обміну електронними повідомленнями такими як email, SMS, соціальні мережі, месенджери. Людей, які надсилають такі повідомлення, зазвичай називають «спамерами». 

      Всі ці розсилки можна умовно розділити на безпечні та небезпечні. Перші нешкідливі для користувача і несуть тільки інформаційне навантаження, а другі можуть призвести до неприємних наслідків.

 

Безпечні листи

 

      Такі повідомлення нічим вам не загрожують, якщо не брати до уваги нервову систему користувача.

      Звичайні рекламні оголошення, які бізнес надсилає користувачам без їхньої згоди. У листах розповідають про користь і переваги товару або послуги, інформують про знижки та акції.

 

Небезпечні листи

 

      Як зрозуміло з назви цього розділу, утримувач цих листів має потенційно купу неприємностей. Назва цих загроз:

  • Фішинг.
    Це шахрайська схема для отримання персональних даних користувачів. Від імені відомої організації, банку або магазину зловмисники надсилають людині лист із неприємною новиною: «на вас оформлено кредит», «ваш акаунт заблоковано», «у вас є неоплачений штраф».

    Для розв'язання проблеми пропонується перейти за посиланням на сайт і залишити особисту інформацію, наприклад банківські реквізити або дані для авторизації. Сам ресурс підроблений, але дуже схожий на оригінальний. Неуважні користувачі не помічають різниці й вводять необхідну інформацію для шахраїв, наслідки цих дій сумні.
  • Віруси та небезпечне програмне забезпечення (ПЗ).
    У повідомленні міститься файл зі шкідливою програмою або посилання з вірусом. Для зараження комп'ютера достатньо завантажити вкладення або перейти на вказаний ресурс. Після цього ПЗ проникає в систему, дає змогу збирати особисті дані або надає віддалений доступ до комп'ютера. 

 

Як побороти спам

 

      Щоб захистити себе від надокучливих і небезпечних спам-повідомлень, дотримуйтесь рекомендацій:

 

  1. Не публікуйте свої контакти у відкритому доступі на сайтах і в соцмережах. Не давайте телефонний номер і поштову адресу сумнівним компаніям та організаціям.

  2. Якщо небажаний лист усе-таки потрапив у «вхідні» вашої пошти, позначте його як спам. Усі наступні листи від цього відправника автоматично вважатимуться спамом.
  3. Увімкнути двофакторну аутентифікацію для соцмереж і поштових скриньок.
    У такому разі увійти до вашого акаунта з нової IP-адреси можна буде тільки за допомогою коду підтвердження. Це не дасть зловмиснику вкрасти ваші персональні дані. 
  4. Придумуйте складні паролі.
    Комбінуйте великі та малі літери, цифри та символи. У нас є стаття про те, яким має бути ваш пароль «Як уникнути хибних паролів?», рекомендую до ознайомлення.
  5. Не переходьте за посиланнями та не відкривайте вкладення в підозрілих повідомленнях: у них може міститися шкідливе ПЗ.

 

      Пам’ятайте, що 8 з 10 електронних листів, які ви отримуєте, з великою ймовірністю, є спамом. Навіть з урахуванням спам-фільтрів Gmail та інших поштових провайдерів, небажані повідомлення все одно просочуються, створюючи безліч проблем: смітять в поштовій скриньці, займають місце, відволікають від роботи, можуть шкодити вашій безпеці як користувача.

      Повністю позбутися спаму неможливо, але його кількість можна значно зменшити!

 

Бережіть себе та своїх близьких!

Гребенюк Артем

 

 

 

Популярні статті

Читати далі