Бізнес-аналітик! Ви, напевно, зараз ставите запитання: «А до чого тут, власне, бізнес до інформаційних технологій?» Так от, відкрию вам істину: застосунок розробляється для проєкту, проєкт розробляється для замовника, а в замовника є бізнес. Й що далі? 

 

Єдиний і неповторний...

      Просто зараз подумайте над такою ситуацією. Зв'язується з вами фермер, якому «кров з носа» потрібен ПЗ для аналізу стану здоров'я його корівок. Сам по собі він абсолютно далекий від цих ваших патернів проєктування, мов програмування, БД і структур даних, а ви з коровами й молочним бізнесом знайомі тільки за шоколадкою «Мілка». Як будете продукт розробляти? Даю підказку — без вимог і ТЗ ви далеко не підете. А хто, по-вашому, піднесе їх вам на блюдечку після довгих ночей вивчення предметної області та виснажливих бесід із замовником? Бізнес-аналітик, хто ж іще.

 

 

Завдання бізнес-аналітика

- Спілкуватися із замовником, і що важливіше, — читати його думки, бути мало не екстрасенсом і навіть перекладачем зі звичайної мови на технічну.

- Аналізувати вимоги та складати специфікації та ТЗ.

- Консультувати членів команди під час розробки.

- У короткі терміни вивчати нові предметні області.

- Проєктувати UI/UX — графічний інтерфейс користувача.

- Бути мостом між замовником і командою.

 

 

Чому бізнес-аналіз — це важливо?

      Суть проста: від того, наскільки добре бізнес-аналітик зрозуміє і викладе інформацію, яку він отримав від замовника, залежать всі інші етапи роботи над проєктом. Дизайнер робитиме оформлення згідно з отриманими вимогами, розробник реалізовуватиме функціонал за вимогами, тестувальник перевірятиме роботу системи на підставі... Вимог. Ніяк інакше.

      І на секунду ви задумайтеся: а що буде, якщо вимоги некоректні або неоднозначні? А якщо тестувальник і розробник зрозуміють їх по-різному? А якщо виявилося, що кінцевий продукт — це зовсім не те що хотів клієнт? Тоді все можна вважати витраченим даремно. І час, і гроші, і зусилля всієї команди.

      Тепер розумієте навіщо в проєкті потрібен першокласний бізнес-аналітик?

 

 

Якими знаннями та якостями повинен володіти бізнес-аналітик?

- Знання англійської на рівні B2 і вище. Бізнес-аналітик повинен спілкуватися із замовниками, більша частина з яких - іноземці, тому усю документацію необхідно писати виключно англійською мовою. То що, English, students, do you speak it?

- Базові знання IT. Клієнт-серверна архітектура, протоколи, фреймворки, мови програмування (МП) тощо, тощо.

- Методології розробки ПЗ та SDLC. Agile, Scrum і Kanban - усе туди ж.

- Теоретичні знання з розробки вимог, куди ж без них? Must have - книга Карла Вігерса «Розробка вимог до ПЗ».

- Знання нотацій моделювання. А саме: UML, IDEF0, DFD, IDEF3, BPMN тощо.

- SQL, NoSQL, розуміння структури реляційних і нереляційних БД.

- Навички у створенні графічного інтерфейсу.

- Навички роботи в Jira і Confluence.

- Відмінні комунікаційні навички, вміння працювати в команді та вирішувати конфлікти.

- Розуміння бізнес-процесів.

- Навички швидкого занурення в нові предметні області.

- Здатність грамотно і чітко висловлювати свої думки, а також працювати з великими обсягами даних.

 

Money, money, money, money

Для business analyst у Харкові «ставка заробітної плати становить 66 989 ₴ на місяць, 16 747 ₴ на тиждень або 418,68 ₴ на годину»

 

 

 

І що ж за підсумком?

      Бізнес-аналітик — це, власне кажучи, перекладач, такий собі міст між замовником і командою. Головна мета цього фахівця зрозуміти кожного і донести думки всіх учасників процесу розробки один до одного.

      І ось тепер-то ви сміливо можете додати бізнес-аналітика до вашої скарбнички знань IT-професій. До зустрічі в новій статті з новим фахівцем!

          

За матеріалами: dou.ua, ua.jooble.org

 

Карина Темчур

 

Популярні статті

Читати далі