Цікаво чому говорять «позеленіти від злості» або «дивитися на світ крізь рожеві окуляри»? Як кольори та настрій взаємодіють? Який головний колір цього року? Про це у статті.
Велика невдача спіткала компанію Google у 2020 році, коли вона створила платформу Google Workspace, об'єднавши всі свої сервіси. Здавалося б чудовий крок для покращення комфорту користувача. Проте все виявилося навпаки, тому що платформа використала однакові кольори та стиль іконок. Користувачі почали плутатися у них. Це призвело до шквалу негативу та критики у бік компанії.
Як мозок реагує на колір?
На це питання весь час намагаються відповісти різні фахівці — від психологів та соціологів до маркетологів.
Всі ми по-різному сприймаємо колір. Проте однаково:
— Наш мозок автоматично звертає увагу на яскраві об'єкти.
Цей факт допомагає йому швидко орієнтуватися в «океані» інформації, наприклад, обрати необхідний додаток у своєму телефоні чи комп'ютері тощо. Отже, колір може покращити пам'ять та увагу.
— Ми маємо улюблені кольори.
Колір взаємодіє з пам'яттю, збуджує почуття та спогади. Таким чином з'являються вподобання, які пов’язані с асоціативною пам'яттю. Асоціації формуються у мозку. Чим більше приємних спогадів, тим більше нейронних зв'язків, тим скоріше колір почне бути улюбленим. Але протягом життя улюблений колір може змінюватися. Цьому можуть сприяти різні події та враження у житті людини.
Вплив кольору на людину
Психологи, художники стверджують, що колір може змінювати відчуття, сприяти на почуття, змусити навіть хвилюватися.
Так кольори холодних відтінків (синього та зеленого) можуть заспокоювати. Але велика кількість холодного кольору може викликати смуток та безвихідь.
Теплі кольори (червоний, помаранчевий, жовтий) збуджують, стимулюють та посилюють емоції.
Проте велика кількість теплого кольору (червоного та жовтого) можуть викликати негативні емоції, почуття тривоги та небезпеки.
Що думають маркетологи про колір?
Синій
Гармонія, вірність, релаксація, товариськість, довіра. Так більшість людей ставиться до нього. Соціальні мережі та бренди використовують його в логотипах, щоб показати власну вірність та товариськість.
Зелений
Екологія, природа, гроші, заряд енергії. Це у своїх товарах використовують виробники харчування. Натякаючи на натуральність виробу. В іграх та додатках цей колір символізує, що наразі все добре.
Чорний
Люди сперечаються між собою про його значення. Одні бачать: люкс, елегантність та строгість. А інші: гнів, самотність та жалоб. Але маркетологи дуже часто надають йому саме люксових обрисів за допомогою матової фактури.
Білий
Легкість, чистота, нескінченність, безневинність. Так можна описати цей колір. Використовують його у поєднаннях з іншими кольорами. Якщо постає завдання показати простір та волю. Тоді використовують білий, як головний. Доповнюють його контрастними кольорами.
Червоний
Пристрасть, кохання, енергія. А ще гнів, паніка та насильство. Він збуджує нервову систему та привертає увагу. Тому дорожні знаки використовують червоний колір. Пакування солодощів бувають червоними. Закликаючи спробувати цей продукт. В іграх червоний колір це символ тривоги та небезпеки. Закликання до дії
Жовтий
Теплота, енергійність та обережність. Це колір для попередження. Він викликає приємні відчуття і легко помітний у світі. Знаки або позначки з ним на дорозі та в іграх сигналізують, що потрібно бути обачнішим. Поруч може бути небезпека.
Психологія кольору в житті людини настільки важлива, що У США існує інститут вивчення кольору «Pantone». Щороку Pantone обирає колір, прогнозуючи майбутні тренди. Кольором 2022 року, за версією інституту, став бузковий відтінок 17-3938 Very Peri, для 2021 року було обрано два кольори: жовтий 13-0647 Illuminating та сірий 17-5104 Ultimate Gray.
Кольором 2023 інститут визнав карміново-червоний 18-1750 Viva Magenta. За словами представників організації, цей колір сміливий, безстрашний, що пульсує.
Інститут кожного року випускає журнал «Pantone View» у якому вони публікують колір року. Кольори з журналу активно використовують дизайнери, модельєри, флористи, та інші сфери діяльності, що взаємодіють з людьми.
«Viva Magenta символізує оптимізм і радість, яких люди дуже потребують», — зазначив директор інституту Леатріс Ейсман.
Від себе додам — дбайте про свій настрій, нехай вас оточують теплі та яскраві кольори у достатній кількості для здоров'я.
Усім мирного неба
Чорний Дмитро