Єгор Стадний виконавчий директор  аналітичного центру CEDOS розказав про проблеми у сфері вищої освіти та  запропонував способи їх вирішення,

 а також поділився результатами аналітичних досліджень.

В Харківському національному університеті радіоелектроніки пройшла зустріч Єгора Стадного із студентами і викладачами університету.

Аналітичний центр CEDOS займається моніторингом  у галузі вищої освіти в Україні з метою виокремити найкращі практики і розповсюджувати інформацію про них.

 

 

Єгор Стадний в своїй доповіді виділив два види факторів, що впливають на рівень освіти: внутрішні та зовнішні.

Внутрішні:

  • Війна

Прикладом цьому виступає розвиток кредитної мобільності внаслідок війни,  тому що студенти зі східних областей змушені були переводитися у інші виші.

  • Брак фінансів

Зниження рівня реальних державних витрат, а також нерівномірний розподіл фінансів. Наприклад, виявили, що студент філології коштує державі більше, ніж студент-медик. Але планують змінити форму державного фінансування на, так зване, блочне фінансування, коли кошти будуть виділятися, згідно з певними показниками ВНЗ. Але ці показники досить легко зімітувати.

  • Саботаж правоохоронної та судової влади

Винні не несуть покарання, а  рівень корупції складає 33%, що досить таки забагато.

  • Коаліції

Урядові «загони».

Зовнішні:

  • Ставлення

Нерозуміння інструментів для реформи та попит на неякісну освіту. Студенти вступають туди, куди легше вступити, або де легше вчитися.

До того ж у 2013 році проводилося опитування викладачів про те, яка основна проблема існує у галузі освіти. Позиціями, що набрали найбільшу кількість відкликів стали:

Зарплатня – 69%

Матеріально-технічне забезпечення – 49%

Перевантаження паперовою роботою – 45%

Управління на рівні університету – 42%

Незацікавленість студентів – 40%

  • Низький професійний рівень менеджерів.

Стосується людей з Міністерства освіти та менеджерів на місцях. До того ж штат міністерства зменшується, а кількість звернень збільшується. У 2014 році до МОН надійшло 13 760 звернень, це на 6 670 звернень більше, ніж у попередньому році. В той же час, штат Польщі удвічі більший за наш.

  • Брак аналізу та даних та брак комунікації

Детально торкнулися теми браку комунікації та прозорості у стратегіях українських ВНЗ. Єгор наголосив на тому, що сама політика закладів освіти не дає учням робити свідомий вибір ВНЗ та спеціальності. Наприклад, у США при школах існують спеціальні консультанти, які радять школярам, куди вступати, залежно від їх здібностей та можливостей. А в Англії виходять бюлетені про стан на ринку праці. Нам треба «прокомуніковувати» всі реформи та отримувати «фідбек» від людей, - стверджує Єгор Стадник. Він наголошує на тому, що в нас існує брак відкритості інформації, так званої прозорості. Були досліджені сайти університетів за критерієм повноцінності освітлення стратегій університетів на сайті і лише 10% вишів мають повноцінні стратегії. Тож, першочерговим завданням є налагодження контакту з ринком праці, абітурієнтами, студентами, аналітиками та управлінцями.

 

 

Доповідь Єгора Стадника викликала активну дискусію серед викладачів та студентів. Питань виявилося більше, ніж відповідей. Але ця інформація спонукає до змін, бо всі ми прагнемо мати більш якісну та корисну освіту.

 

За матеріалами доповіді Єгора Стадника.

 

Аня Сергієнко

Популярні статті

Читати далі