Вже стартував час для написання мотиваційних листів. Коли та скільки, й що в них писати? Спробуємо розібратися та відповісти на ці питання стисло й по суті. 

 

Коли та скільки писати листів?

      Перш за все, не гайте часу та подавайте вже зараз мотиваційні листи (МЛ) разом із заявою на вступ через електронний кабінет вступника з 19 по 31 липня.

 

 

      Зверніть увагу, що для кожної спеціальності потрібно написати окремий лист. Тобто, якщо збираєтеся подавати заяви до декілька вишів на різні спеціальності, то й МЛ треба написати стільки ж, скільки буде в вас заяв на вступ.

      Отже, оскільки вступник може подати 5 заяв на бюджет та 10 заяв на контракт, не складно порахувати скільки дозволено написати мотиваційних листів!

      Що ж робити, як впоратися з такою кількістю листів?

Безперечно одне — варто писати, тому що хоч мотиваційний лист не додає балів, він відіграє вирішальну роль у конкурсному відборі.  

  

Чи є особливості?

      До то як ми з вами розберемо структуру МЛ, ознайомимося з цікавою інформацією для абітурієнтів 2024. 

  • Є можливість до МЛ додавати скан чи фотокопії дипломів, сертифікатів, свідоцтв про участь у конкурсах, олімпіадах, курсах.
    Це, звичайно, посилить переконливість змісту листа, та збільшить враження від ваших зусиль розвиватися та досягати обраних цілей, що не залишиться непоміченим приймальною комісією ВНЗ. 
  • Не забувайте в ході написання МЛ, що ваш лист обов’язково буде перевірятимуся на плагіат, тому завжди перефразовуйте речення зі зразків.
    А от для натхнення раджу переглянути зразки написання МЛ для різних спеціальностей. 
  • Хоч оцінки з написання МЛ не передбачаються, але на сайтах закладів, куди ви плануєте вступати є конкретні рейтингові критерії, з якими можна ознайомитися заздалегідь. Наприклад, в ХНУРЕ — це офіційне положення про мотиваційний лист.

 

Що таке «коректність мовного оформлення та відповідність вимогам»?

  

  • Пишемо просто.
    Одначе уникайте сленгу та нецензурних слів. Неприпустимі емоції. Текст повинен бути практичним та розважливим.

 

 

  • Стиль інформаційний.
    Уявіть собі, що ви пишете в телеграфному стилі. Тобто пишіть стисло — лише важливі факти, цифри, деталі. 
  • Пишемо про себе тільки правду.
    Якщо можливо, то розкажіть про свої досягнення. В іншому випадку пишіть про те, чим хочете займатися, але поки не було можливості.
    Не варто писати мотиваційний лист одним великим списком досягнень і навичок. До речі, не перебільшуйте своїх досягнень, адже участь і місце в олімпіадах та конкурсах легко перевіряється у відповідному реєстрі. 
  • Для спрощення читабельності, текст розбиваємо на абзаці, що виражають закінчену думку.
    Не зловживайте цитатами або використовуйте лише у тих випадках, коли без цитати втрачається контекст розповіді. 
  • Текст пишемо без помилок.
    1. Неприйнятні ні орфографічні, ні стилістичні помилки.
    2. Обходьте десятою дорогою довгі речення, адже можна помилитися з пунктуацією.
    3. Утримуйтеся від шаблонних фраз та мовних помилок.

 

Яка структура? 

      Отже, якщо ви вже визначилися з ВНЗ, подивилися навчальні програми обраної спеціальності, то час ознайомитися з вимогами щодо написання МЛ на офіційному сайті університету. 

 

 

Наприклад, структура мотиваційного листа до ХНУРЕ виглядає так: 

  • Заголовна частина

      По шаблону пишіть інформацію про адресата (назва закладу вищої освіти, прізвище та ініціали особи, якій адресується лист) та адресанта (прізвище, ім’я, по батькові, адреса для кореспонденції та електронна адреса, номер телефону), та розташовуйте у правому верхньому куті листа.

  • Вступ

      Коротко поясніть, чому ви обрали для навчання саме ХНУРЕ та як, на вашу думку, навчання тут сприятиме вашому професійному розвитку і зростанню.

      Ця частина має займати 1-2 абзаци. Важливо підкреслити особисту мотивацію та інтерес до університету та обраної спеціальності.

  • Основна частина

      Зазвичай вона складається з кількох підрозділів, кожен з яких охоплює окремі аспекти вашої підготовки та мотивації:

     1. Освітня програма та професія

      Тут необхідно написати про те, що саме вас цікавить в обраній освітній програмі та професії, ким ви себе бачите після завершення навчання (1 абзац).

     2. Здобутки

      Перерахуйте свої здобутки, що будуть корисними для навчання за фахом (участь у проєктах, майстер-класах, володіння іноземними мовами тощо) (1-2 абзаци).

     3. Академічні результати

      Опишіть академічні результати з певних предметів, які ви здобули та які пов’язані з обраною освітньою програмою (1-2 абзаци).

     4. Соціальні навички

      Визначте свої соціальні навички, необхідні для здобуття професії та подальшої успішної роботи за фахом (1-2 абзаци)

     5. Рекомендації

      Якщо є, то вкажіть осіб, які рекомендували вам навчання в ХНУРЕ. Це може бути корисним доповненням до вашого листа. 

  • Висновок

      У підсумку підтвердить свою готовність навчатися в ХНУРЕ і вкажіть на впевненість у правильному виборі освітньої програми. Це має бути компактний підсумок, що охоплює 2-3 речення.

 

Яке має бути оформлення?

  • Мотиваційний лист має бути написаний державною мовою і не перевищувати в обсязі дві сторінки А4.
  • Формат документа.
    Це може бути чи PDF, чи DOC, чи DOCX. Шрифт — Times New Roman, кегль — 12 або 14.

      Ознайомитися з шаблоном мотиваційного листа для вступу до ХНУРЕ можна за посиланням.

 

Корисні телеграм-канали для вступника ХНУРЕ

Для отримання актуальної інформації та підтримки під час вступу рекомендуємо підписатися на наступні телеграм-канали:  

      Щирість та усвідомлення своїх намірів — ключ до успішного мотиваційного листа.

 

Гребенюк Артем

 

 

Популярні статті

Читати далі