Багато хто з нас, коли вступили до університету, вже уявляють собі приблизну сферу своєї діяльності в майбутньому. Однак визначитися зі спеціалізацією досить важко. Їх так багато, що часом важко зрозуміти різницю між двома схожими. Але, не тільки це турбує кожного майбутнього фахівця, вірно?
Нам важливо піти на ту роботу, яка не просто буде нам «до душі», а й дасть змогу мати гідну зарплату. Причому найчастіше, друге виграє у першого — адже працювати ми йдемо, щоб забезпечити гідний рівень життя собі й своїм близьким.
Така престижна і бажана творча сфера, як 3D-моделювання — не виняток. Тут повнісінько різноманітних спеціалізацій — від анімації персонажів до моделювання вибухів, і не тільки. Є фахівці, які є великими професіоналами в певній вузькій галузі моделювання: чи то текстура, чи то інопланетне обладнання, чи то рослини. Вони є дуже важливими учасниками команди під час створення 3D моделей і високо цінуються авторитетними студіями.
Але найбільше цікава різниця між аніматорами та моделлерами. Цікаво, яка ж із цих професій більш має попит на ринку праці?
Моделлери. Хто ж вони такі?
Коротко — це ті, хто створює віртуальні світи та всі їхні деталі.
Серед моделлерів більше цінуються ті, хто не просто створює 3D-об'єкти за готовими референсами (допоміжні зображення), а фахівці, здатні вигадувати та творити щось нове. Тож висновок досить простий — цінується завжди фантазія і креатив. А ті, хто доведе цю фантазію до досконалості, завжди знайдуться.
Інших здібностей від фахівця — аніматори
Адже закінчену модель потрібно ще й оживити. Якщо, звісно, це не статичний об'єкт. А це, у своєму роді, ціле мистецтво. Оживляють здебільшого персонажів або різних тварюк і монстрів.
І якщо у фільмах може використовуватися технологія створення людиноподібної істоти, на кшталт зомбі, що дає змогу зробити модель і прикріпити образ до актора, то в ігровій індустрії цей не дуже трудомісткий процес анімації не проходить.
Доводиться годинами й днями дивитися на схожих звірів, щоб зрозуміти й побачити гармонійний рух — адже недостатньо просто пересувати кінцівки, треба враховувати, як при цьому змінюється положення решти тіла, м'язів, шкіри й навіть волосся чи шерсті.
Отже, аніматори повинні володіти глибокими знаннями руху, динаміки та дії. Хорошу анімацію створити складно. Потрібно багато практики й навичок, які вимагають зовсім інших здібностей від фахівця, відмінних від 3D-моделлера.
Можна сказати, що аніматори та 3D-моделлери представляють дві сторони 3D-мистецтва, які потребують різних способів мислення і методів роботи, які важко поєднувати одному фахівцеві.
Логічно, що зазвичай наймають фахівців з анімації для створення анімації. Тому аніматори запотребовані більше, ніж моделлери при створенні анімації. Але ж без моделлера може існувати 3D модель?
То хто ж обирає — ми спеціальність чи вона нас?
Якщо ви ще не визначилися з вибором професії, але вас приваблює світ 3D моделювання, то перші кроки можна зробити в ХНУРЕ, вступити на спеціальність 186 – Видавництво та поліграфія. Фахівці кафедри «Медіасистеми та технології» допоможуть вам здобути знання з ігрових технологій, зі створення ігрових 3D-персонажів (моделінг, скульптинг, ретопологія, текстуринг та анімація), з управління рухом персонажів. Ви отримаєте навички роботи з програмним забезпеченням для створення комп'ютерної 3D графіки та анімації.
Щоб стати фахівцем номер один, необхідно мати великий багаж знань і навичок, фантазію, креативність мислення і трохи удачі. Тоді, безсумнівно, можна здобути в конкурентній боротьбі найкращі місця роботи у сфері 3D моделювання.
Олена Тараненко