Епохи змінюються, а за ним змінюється сенс, який ми вкладаємо в такі поняття, як освіта, культура, соціальні норми поведінки в суспільстві. Але деякі поняття залишаються незмінними, наприклад — ввічливість. Що означає бути ввічливою людиною і як це може допомогти в житті?
Що таке ввічливість?
За визначенням, «ввічливість — це манера поведінки, низка правил, яких дотримується людина під час спілкування з іншими людьми». Бути ввічливим — це значить дотримуватися правил суспільства, у якому проживаєш, а також зважати на межі кожного під час спілкування.
Чому корисно бути ввічливою людиною?
Перш за все тому, що від цього іноді залежить наше майбутнє. Яким чином?
Усі ми люди, у всіх у нас є почуття власної гідності. У вашого колеги, начальника або, наприклад, інтерв'юера, до якого ви прийшли влаштовуватися на роботу.
Якщо вам важливо справити гарне враження, то ввічливість — один із важливих кроків на шляху до успіху.
- Не спізнюйтеся на важливі зустрічі, попереджайте про зміну планів.
Люди завжди оцінять шанобливе ставлення до своєї особи.
- Перехід на приятельський стиль спілкування, надмірна емоційність, надмірна розповідь про своє життя, з метою викликати жалість чи захоплення, брутальність — це не ваші друзі під час спілкування з колегами, керівництвом, інтерв'юером чи з малознайомими людьми.
Усього цього потрібно уникати, і ви станете на крок ближче до мети. Але ж це — елементарна ввічливість.
Правила ввічливої людини
- Елементарний рівень
- «Доброго дня», «До побачення».
- «Дякую», «Будь ласка».
- Просити вибачення, коли це потрібно.
- Не штовхати ліктями перехожих, щоб кудись пробратися.
- Не перебивати співрозмовника, тим паче якщо він старший за віком.
- Не кричати знайомому, який перебуває далеко.
- Не показувати пальцем.
- Уникати зайвих дотиків
Злегка провести рукою, торкнутися плеча або обійняти людину — все це потрібно робити тільки за згодою вашого співрозмовника. Звичайно ж, можливе рукостискання, тільки якщо ви впевнені в тому, що ваш візаві теж цього бажає. Хоча в карантинний час цього робити й зовсім не варто.
- Не створювати незручних ситуацій
Так, ваша мама може запитати у вас «Коли будуть діти або весілля?». Але, якщо ви почуєте таке запитання від малознайомого співрозмовника, це буде зовсім недоречно, а вам не дуже приємно. Ввічлива людина ніколи не стане створювати незручну ситуацію для співрозмовника своїми нескромними запитаннями.
- Ваша незгода не повинна супроводжуватися люттю
Якщо під час дискусії ви не згодні з думкою співрозмовника, навіть якщо вважаєте його точку зору абсурдною, вам у жодному разі не можна кричати чи підвищувати голос. Потрібно спокійно пояснити свою точку зору і тоді ви залишитеся шанованим для вашого візаві, навіть у такий каверзний момент.
- Більше слухати та менше говорити
Завжди важливо показати співрозмовнику, що вам цікаво його слухати й ви готові вести діалог, а не монолог.
- Чужа невдача не повинна бути приводом для радощів.
- Матеріальний статус людини не має значення
Ввічливі люди ніколи не виявлятимуть своє ставлення до людини на основі її заробітку та моделі телефону. Вони спілкуватимуться з однаковою повагою як з офіціантом у ресторані, так і з начальником на роботі.
Якщо нам вдасться дотримуватися цих правил, незважаючи ні на які обставини, то ставлення людей до нас стане на порядок вищим і доброзичливішим.
Будьте ввічливими!
Анастасія Бурцева