Незважаючи на тимчасові труднощі, продовжуєм навчання. Якщо ви обрали путь придбання додаткових знань та досвіду у IT, то ця стаття для вас. Розглянемо, як проходить практика, її складнощі й результати.
«Майстерність приходить лише з практикою і не може з'явитися лише під час читання інструкцій».
Наполеон Хілл
У наш час ми можемо розглядати лише дистанційне навчання під керівництвом викладачів та менторів, яке може бути прийнятним способом отримання знань.
В гостях у журналу I-NURE студенти ХНУРЕ Міша (2 курс), Матвій (3 курс), Анатолій (3 курс) та я, Стефні (3 курс).
Де проходила практика респондентів?
Міша:
— Frontend JavaScript в Intellias.
Матвій:
— навчання з .NET у NIX Solutions.
Анатолій:
— основи C# у ХНУРЕ.
Стефні:
— наявний досвід практики за напрямом Flutter у NIX Solutions та GlobalLogic.
Що побуджує піти на додаткове навчання?
Стефні:
— Мотиви піти на навчання майже у всіх студентів схожі: знайти напрям «до душі», прокачати свої скіли чи отримати роботу.
Міша:
— Я хотів вивчити те, що мені подобається, тому що в ХНУРЕ предмет «Гіпертекст та гіпермедіа» був тільки один семестр. Після успішного проходження навчання можна залучитися до компанії.
Матвій:
— На навчання вирішив піти, щоб вивчити та прокачати нові технології/навички в .NET, а також закріпити вже наявні.
Анатолій:
— Це було на 1 курсі. Від викладача дізналися, що є курси з основ C#. Ми якраз писали курсовий, ось і вирішили піти з друзями заради курсової роботи.
Які можуть бути сумніви?
Коли здається, що наявних знань може не вистачити для успішного проходження практики, мимоволі проскакує думка: «Чи впораюсь я?». А також сумніви, стосовно поєднання практики та навчання в університеті. Але тут важливо зрозуміти, що навіть якщо найвищі очікування не виповняться, за час додаткового навчання здобувається насправді унікальний досвід.
Як проходить навчання?
Загалом заняття відбуваються 2-3 рази на тиждень по півтори-дві години (дістайцінно). Впродовж занять освітлюється деяка тема, яку потім треба самостійно доопрацювати, виконати за нею домашнє завдання.
Навчання може мати вигляд роботи над командним чи індивідуальним проєктом.
Стефні:
— На моєму коротшому навчанні заняття відбувалися кожного дня впродовж місяця з 10-ої до 7-ої години. Це був справжній робочий процес: видавалися завдання, я виконувала їх, а потім індивідуально чи у групі розбиралися помилки чи нюанси коду. Кілька разів був запрошений спікер, який докладав певні теми.
Подолання складнощів
Через те, що додаткове навчання — це навчання, найбільша складність одна: багато нового матеріалу. Але, як кажуть опитувані:
— усе, що вимагається, пояснюється на лекціях;
— наявність ментора та інших студентів, до яких можна звернутись по допомогу будь-якої миті, допомагає у подоланні складнощів.
Атмосфера навчання в компанії
Міша:
— У моральному плані не сказав би, що було складно. До нас було чудове ставлення, ніхто не «тиснув», тому дискомфорту з боку компанії не було.
Матвій:
— Курси пройшли в добрій атмосфері)
Анатолій:
— Морально було складно тільки спочатку, коли ще всі незнайомі. Але нам дуже пощастило з ведучим курсу, оскільки він теж колишній ХНУРЕшник, молодий і максимально позитивний.
Які софт-якості необхідними для навчання
За досвідом респондентів, можна виділити такі необхідні навички:
- відповідальність,
- працездатність,
- зацікавленість,
- комунікабельність,
- самоорганізованість,
- самонавчання.
Від себе (Стефні) додам — адекватність поведінки, вміння оцінювати атмосферу (серйозна, чи можна пожартувати) та позитивний настрій.
Топ найцінніших придбаних скілів
Міша:
— Rest API, React, Redux, уміння працювати з новими бібліотеками, базове розуміння загальної архітектури сайту, робота в команді.
Матвій:
— Навчився працювати з новими фреймворками, модульним тестуванням, покращив навички роботи з БД.
Анатолій:
— Отримав базові вміння та знання C# та .N
Критерії оцінювання учасників навчання
Міша:
— Наші роботи перевіряв ментор, надавав класні підказки. Потім або відправляв на перероблювання або приймав. Наприкінці результатом було прийняття або не прийняття в інтернатуру.
Матвій:
— Оцінка формувалася за результатами фінальної співбесіди.
Анатолій:
— Наприкінці курсу ми під суддівством двох викладачів із ХНУРЕ захищали свої проєкти, і вони вже разом із нашим ведучим курсів оцінювали нашу роботу.
Чи виповнилися твої очікування стосовно такого курсу навчання?
Як виявилося, на це питання усі відповідають «Так». Анатолій вважає, що «додаткове навчання допомагає, і якщо питання — йти на курси чи ні, то відповідь 100% йти».
Навчання на курсах дозволить отримати унікальні навички та відчути себе частиною робочого процесу. Як сказав Анатолій: «Варто питати, коли не ясно, вивчати запропоноване для самостійного навчання». Матвій порадив використовувати отримані знання в інших проєктах, а Міша спонукає: «Готуємось - та штурмуємо компанії».
Тож, друзі, усім мирного неба та успіхів!
Стефні Огу