Усі ми розуміємо, що те, як відображений, як поданий текст, впливає на його розуміння. Але чи замислювалися ви, що одні шрифти виглядають більш доброзичливо, а інші тільки повертають думки до рефератів та звітів? Та чому Times New Roman став таким популярним?
1. Феномен Times New Roman.
Понад 50 років він був найпопулярнішим шрифтом у світі та досі залишається незамінним при написанні наукових робіт, рефератів тощо. Це вже давно еталон практичності, повсякденності, суворості. Чому так? Times New Roman у 1932 році був створений з метою підвищити зручність читання та зекономити місце на газетній сторінці у ті часи. Розповсюдженість шрифтів з засічками аргументована саме цим: вони є зручними для сприйняття, бо текст не зливається. Це дозволяє читати швидше через те, що мозок не буде втрачати зайвий час на «розшифровку».
2. Округлі шрифти.
На думку психологів, такі шрифти сприймаються як ніжні, мінімалістичні, лагідні та найкраще підходять для оформлення дитячої продукції, товарів для краси, солодощів. Все через відсутність кутів, будь-яких зарубок тощо. Різкі лінії люди навпаки переважно сприймають як те, що нервує та лякає. Також простота такого написання сприяє швидкості читання.
3. Курсив.
Найчастіше курсивом оформлюють зноски та примітки — все через те, що для важливої інформації він не підходить, а зробити невеличкий акцент можна. Також через те, що цей шрифт естетично приємний, його часто можна зустріти на оформленні косметичної продукції, канцелярії, магазинів квітів та книжок, орієнтованих на жіночу аудиторію.
4. Прямі прямокутні шрифти.
На підсвідомому рівні наявність кутів сприймається як дещо серйозне, конкретизоване. Дещо, що викликає довіру та здається надійним. Саме тому цей тип шрифтів притаманний банкам, компаніям, які займаються електроприладами, програмним забезпеченням тощо.
5. Рукописні шрифти.
Сприймати великий обсяг інформації таким нарисом дуже некомфортно — відразу в голові вирій спогадів про те, як у школі намагався списати, а в однокласника були «коряві каракулі». Звісно, це не є великою проблемою, бо все одно за пару секунд зможеш зрозуміти текст, але у сучасному темпі життя це все одно не зручно.
Рукописні шрифти в медіа зараз можна побачити рідко — десь їх витіснив легший для сприйняття курсив з декоративними елементами, а десь зовсім інші варіанти.
Звісно, сприйняття, як і те який шрифт використовувати — це особиста справа кожного, але пам'ятайте, головне, щоб текст був читабельним та змістовним.
Теребій Ірина