Навчання в університеті передбачає не тільки отримання нової інформації від викладача, а й постійну роботу студента. Хороший спосіб проявити себе — активно працювати на лабораторних та практичних заняттях. Сьогодні розберемо, що ж очікує першокурсника.

 

      Лабораторні роботи (далі — ЛБ)  та практичні заняття (далі — ПЗ) — це особливі види занять, на яких студенти виконують дослідницькі, розрахункові або проектувальні практичні завдання. В результаті традиційно маєте отримати файл с виконаним завданням та обов’язково підготувати звіт.

 

У чому ж різниця між ПЗ та ЛБ?

1. Завдання

  1. За досвідом студентів завдання на ПЗ менші за обсягом та складністю виконання та передбачають повне включення викладача в процес. Такий вид активності більше спрямований саме на практичне відпрацювання навичок.

  2. В той час, як на ЛБ студенти працюють більш самостійно, виконують дослідження функцій та можливості заданої теми, використовують спеціалізоване програмне забезпечення. 

  3. Виконані завдання можуть бути найрізноманітнішими, в залежності від вашої спеціальності та конкретної дисципліни. Наприклад, це може бути створена та налаштована студентом власноруч база даних або комп’ютерна мережа, у програмістів – код програми, а для творчих ВПС – плакат або навіть цілий макет видання.

2. Звіт

       Ваш «документ», який підтверджує виконання ЛБ\ПЗ та описує порядок виконання — це інша складова, звіт

      Зазвичай звіт складається з таких частин:

- титульний лист (шаблон надає викладач або студент сам створює його за вимогами ДСТУ);

- тема та мета (з методичних вказівок);

- завдання (частіше за все є індивідуальним для кожного студента або бригади);

- хід роботи(текстовий опис всього процесу та скиншоти (знімок з екрана кожного етапу виконання);

УВАГА! Більшість викладачів вітає в студентів вміння самостійно аналізувати та критично мислити.Тому можна відійти від «класичних» ходу роботи  з методичних вказівок та описати власний унікальний досвід. Наприклад, чим ви керувались, виконуючи завдання, на які труднощі натрапляли та як їх подолали, за якою логікою дійшли кінцевих висновків.

-висновки (тут необхідно вказати, що мета ЛБ\ПЗ була досягнута та доповнити коротким описом свого досвіду виконання, переліком знань та навичок, набутих в процесі);

- контрольні запитання (широкий перелік питань за темою ЛБ\ПЗ, письмово відповідати на них не завжди обов‘язково, але для вдалого захисту бажано пропрацювати).

3. Захист

      Після виконання ЛБ та написання звіту, кожен студент має захистити свою роботу, тобто усно відповісти викладачеві на декілька запитань стосовно теми або ходу лабораторної роботи. Для ПЗ захист зазвичай не передбачений.

 

 

ВАЖЛИВІ МОМЕНТИ!

  1. Деякі викладачі пропонують можливість виконувати завдання бригадою по 2-5 студентів: об’єднавшись з одногрупниками, всі заощадять час та сили, розділивши задачі між собою.
  2. Зазвичай на здачу ЛБ\ПЗ відводиться обмежений термін: його встановлює викладач або до наступної ЛБ\ПЗ за розкладом. Тобто, щоб отримати найвищий бал треба без запізнень виконати завдання, звіт та захиститись до кінцевої дати.
  3. Іноді на ЛБ\ПЗ практикують «відпрацювання» — виконання і перевірку певного об‘єму завдання безпосередньо під час пари. Такий вид активності може дати додаткові бали або допуск на захист.
  4. Виконання ЛБ\ПЗ є складовою загальної оцінки з предмета, тому їх виконання є обов’язковим. Для того, щоб отримати максимум, треба захистити свою роботу. Але, якщо так виходить, що ви не встигаєте, то можна здати звіт та файл з завданням, все ж таки 60 балів значно краще ніж 0.

 

Бажаю цікавих занять та легкого захисту робіт!

Дар’я Куца

 

Популярні статті

Читати далі